Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klacht garantie Beter Bed

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 27 Okt 2017 11:38

Klacht garantie Beter Bed

Wij hebben een bed van Beter Bed, uit 2010, 10 jaar garantie. In één matras is een veer gesprongen, dus er is iemand langs geweest om het te beoordelen: inderdaad recht op de garantie.
Blijkt dat dat matras niet meer wordt gemaakt, dus we krijgen de restwaarde (60%) terug bij aanschaf van een nieuw matras. Later dacht ik: lekker is dat! Anders hadden we een nieuw matras gehad!

Dus ik gebeld naar het hoofdkantoor. Blijkt de garantie dus 5 jaar te zijn en daarna per jaar 20% afschrijving. Balen, maar oké. Zegt ze aan de telefoon dat we ook ons geld terug kunnen krijgen. Ik naar het filiaal, krijgen we dus geen geld terug, ja alleen bij inleveren van het oude matras...

Ook logisch, maar ik baal dus flink dat er 2x iets is gezegd wat dus toch niet blijkt te mogen.

Heb ik nog enige rechten, kan ik een klacht indienen of zouden jullie het gewoon lekker laten zo?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 27 Okt 2017 11:41

Re: Klacht garantie Beter Bed

Ohja en daar komt dus bij dat een nieuw matras bijna €1500,- is (belachelijk he!!! M’n man had destijds een dure smaak haha) en we op zich niet veel last hebben van die veer (zit aan het voeteneind).
Dus eigenlijk wil ik nu nog geen nieuw matras kopen, maarja om nu dat geld van de waardebon te laten schieten... En het moet wel binnen enkele weken worden geregeld, anders vervalt het dus.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Okt 2017 11:45

Re: Klacht garantie Beter Bed

Dus je vraag is, wat wij zouden doen?

Ik zou het laten afhangen van:

Mijn eigen financiele ruimte om een nieuwe matras te kopen
Hoeveel last ik ervan zou hebben
Wanneer gaat de andere matras eraan en moet ik die vervangen?

En je laat niks schieten als je niet die waardebon verzilvert: sterker nog, je betaalt dan vrijwillig bij. Dus dat zou voor mij geen doorslaggevende reden zijn.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Okt 2017 12:04

Re: Klacht garantie Beter Bed

Wat Caro zegt. Stel dat je totaal compleet geen garantie had. Zou je dan ook een nieuw matras willen? Waarschijnlijk op relatief korte termijn? Kans dat hij nog verder gaat sneuvelen/heb je het idee dat hij gaar is?

Als je het idee hebt dat je ergens de komende tijd/paar jaar toch een nieuw matras moet zou ik het dan nu doen, and dan scheelt het toch die waardebon in kosten. Als je denkt eigenlijk kan deze misschien nog wel prima 5+ jaar mee want van die veer hebben we niet echt last en ik denk niet dat hij verder stuk gaat en als ik geen garantie had kocht ik absoluut geen nieuw matras.... dan dus niet want dan is het idd bijbetalen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 27 Okt 2017 12:28

Re: Klacht garantie Beter Bed

Ja anders hadden we voorlopig nog geen nieuw matras gekocht inderdaad. En aangezien we 2 matrassen hebben, wil ik dan ook die ander vervangen en dan wordt het helemaal big business natuurlijk.

Denk dan alleen: stel dat ie nog verder kapot gaat in de komende maanden, dan is het wel zonde dat we de bon dan niet verzilverd hebben. Maarja in de toekomst kijken kan niemand natuurlijk.

Geen nieuw(e) matras(sen) dus! Bedankt! :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2017 14:10

Re: Klacht garantie Beter Bed

Dan ga je naar de concurrent SwissSence waarvan het hoofdkantoor ook in dezelfde plaats zit als BeterBed (jip, die plaats bekend om zijn matrassen naast de goede horeco).
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 27 Okt 2017 14:12

Re: Klacht garantie Beter Bed

SwissSense is alleen waarschijnlijk nog duurder.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2017 16:56

Re: Klacht garantie Beter Bed

Klopt. Toevallig afgelopen zaterdag nog naar binnen geweest omdat de verbouwingen aan de 'woonboulevard' klaar zijn en we wilden kijken hoe het was geworden. Sommige winkels zijn erg gezellig en beter geworden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Okt 2017 17:19

Re: Klacht garantie Beter Bed

Ik kan er echt bloed chagrijnig van worden als medewerkers niet op de hoogte zijn van de regels van de winkel waar ze werken. Natuurlijk kun je niet alles weten, maar doe dan navraag, ipv (zoals nu) uiteindelijk 2 keer het verkeerde antwoord krijgen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers