Desktop versie van Zeg maar Yes
Plaats een reactie

Is je functie veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 08:51

*
Laatst gewijzigd door Anoniem223 op 22 Jan 2018 08:20, in totaal 2 keer gewijzigd.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 08:56

Na mijn verlof ben ik teruggekomen in een andere functie. Ik was voorheen vestigingsmanager en maakte regelmatig weken van >50u. Zelf zag ik een duo invulling met andere vestigingsmanager of de taken in vier dagen niet zitten, dus is besloten dat ik een andere functie kreeg. Geen spijt van deze keuze, ik werk nu drie dagen en kan een goede balans maken tussen werk en privé.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 09:06

Ja, want ik heb een andere baan gezocht. Minder dan 32 uur werken kon niet bij mijn huidige werkgever, dus heb ik wat anders gezocht. Ik denk dat ik nu wel leuker werk krijg, maar dat ligt meer aan de werkgever. Ze hebben wel aangegeven dat ik met 24 uur geen projectleider kan worden. Gelukkig ligt daar ook totaal mijn ambitie niet, dus dikke prima.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 09:15

Nee, in principe niet. Behalve dat ik geen inkoper of bedrijfsleider kan zijn, maar die ambitie had ik toch al niet.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 09:35

O, dat vind ik altijd zo raar, als van iemand die van vier naar drie dagen gaat wordt verwacht dat hij of zij nog dezelfde hoeveelheid werk wil doen, of blijven ze je soms ook betalen voor vier dagen (of meer zelfs, aangezien er nog extra werk bij gaat komen)? Vast niet.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 09:38

Susan schreef:O, dat vind ik altijd zo raar, als van iemand die van vier naar drie dagen gaat wordt verwacht dat hij of zij nog dezelfde hoeveelheid werk wil doen, of blijven ze je soms ook betalen voor vier dagen (of meer zelfs, aangezien er nog extra werk bij gaat komen)? Vast niet.

Ja dit inderdaad. Als je nu 4 dagen nodig hebt om je taken te doen, kunnen ze echt niet van je verlangen dat je datzelfde werk plus iets extra's in drie dagen gaat doen.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 09:57

Elliot schreef:
Susan schreef:O, dat vind ik altijd zo raar, als van iemand die van vier naar drie dagen gaat wordt verwacht dat hij of zij nog dezelfde hoeveelheid werk wil doen, of blijven ze je soms ook betalen voor vier dagen (of meer zelfs, aangezien er nog extra werk bij gaat komen)? Vast niet.

Ja dit inderdaad. Als je nu 4 dagen nodig hebt om je taken te doen, kunnen ze echt niet van je verlangen dat je datzelfde werk plus iets extra's in drie dagen gaat doen.


Precies, en dat voor het geld voor drie dagen.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 10:05

*
Laatst gewijzigd door Anoniem223 op 22 Jan 2018 08:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 10:10

Nou, dat is toch bizar, dat je wordt geacht hetzelfde werk te doen voor minder geld?

Werk mee naar huis slaat natuurlijk nergens op. Als je thuis gaat zitten werken dan is het alsnog een werkdag en daar hoor je dan voor betaald te worden. Dus drie dagen werken op kantoor, een dag thuiswerken = vier werkdagen, dus betaald voor vier dagen. Ik vind het echt raar dat jouw baas verwacht dat je gratis gaat zitten werken.

Maar sowieso wil je geen vier dagen werken, je wil er drie werken, en voor zover ik weet heb je gewoon het recht op parttime te gaan werken.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 10:19

*
Laatst gewijzigd door Anoniem223 op 22 Jan 2018 08:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 10:22

Thunder schreef:Nee, in principe niet. Behalve dat ik geen inkoper of bedrijfsleider kan zijn, maar die ambitie had ik toch al niet.


Ja dit alleen dan geen inkoper maar een assistent of bedrijfsleider.
Ik werk nu 16 uur en voorheen werkte ik 30 euro. Ik heb nooit een fulltime baan gehad.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 10:23

Ik vind het supergoed van je collega dat ze haar grens bewaakt.

Dat ze het daar slecht en niet verantwoordelijk vinden, dat snap ik, ze hebben gewoon de pest in dat ze die mevrouw niet voor hun karretje kunnen spannen en ze hopen op die manier toch nog even druk uit te oefenen, want niemand wil slecht en onverantwoordelijk worden genoemd. Ik hoop dat ze het lekker van zich af laat glijden.
Laatst gewijzigd door Susan op 08 Nov 2017 11:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 11:08

Nee, ik heb nog dezelfde functie. Mijn collega' s werken allemaal parttime ivm combineren van werk en gezin.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 12:48

Ik zou zelf niet snel mijn uren aan laten passen maar eerst ouderschapsverlof opnemen. Dit mag een werkgever in principe niet weigeren en dat mag ook geen reden zijn om je een andere functie te geven.

Bij mij is het heel raar gelopen. Na mijn zwangerschapsverlof was mijn functie er "ineens" niet meer en moest ik ander werk gaan doen. Waar ik eerst een uitvoerende functie had kreeg ik nu zonder overleg een ondersteunende functie.
De uitvoerende functie heb ik ook lange tijd parttime gedaan. Lang verhaal kort ik heb uiteindelijk gekozen voor ontslag. Sta er nog steeds 100% achter die keuze. Ik ben bijna een jaar thuis geweest met mijn kinderen.

Dit liever niet quoten

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 12:58

Na de eerste niet, alleen veranderd van afdeling maar ik bleef eerste verkoper. Na de tweede ben ik minder uren gaan werken en daarme heb ik ook mijn functie als eerste verkoper neergelegd. Deze functie werd niet in het aantal uren wat ik wilde uitgevoerd omdat je bij afwezigheid de chef moet kunnen vervangen.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 19:23

Ik ben van 36 uur naar 24 uur gegaan. Dit kan in mijn functie prima.

Maar van iemand verwachten om werk van 4 dagen, in 3 dagen te doen, met een extra taak. Ontzettend raar.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 20:34

Ik ben docent, ik ben van 5 naar 4 dagen werken gegaan en geef dus wat minder lesuren. Taakuren zijn hetzelfde gebleven en dat is soms best pittig, maar wel erg leuk. Heb dit wel op eigen verzoek gedaan trouwens om te kijken hoe het zou gaan.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 21:38

Nee niks veranderd...werk nog steeds 32 uur/4 dagen. Alleen nu 1 vaste dag vrij ivm opvang.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 22:26

Ik ben 32 uur gaan werken ipv 40. Geen verandering qua functie en werk. Wel nog de mogelijkheid om door te groeien. Dat is niet mogelijk als ik minder zou gaan werken.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

08 Nov 2017 22:35

Ik werk nu 32 uur in plaats van 36 uur. Mijn werk is precies hetzelfde gebleven, dus ik moet in feite harder werken. Dit vind ik geen probleem. 32 uur werken geeft me wel de ruimte en vrijheid om op mijn vrije dag niet mijn mail te checken of om nee te zeggen in bepaalde drukke weken.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

10 Nov 2017 15:21

Ik ben toen van 36 naar 21 uur gegaan maar wel in dezelfde funtie gebleven. Mijn collega werkte toen nog full time. Daarna werd zij ook moeder, ging ik naar een andere afdeling, ging zij ook part time werken. Ik sprong dan bij indien nodig. Maar goed, bij ins ging toen inmiddels veel geautomatiseerd dus waren er ook minder uren nodig.

Inmiddels werk ik ergens anders. Heb ik veel meer taken en werk ik 16 tot 30 uur in de week. Een erg flexibele baas maakt het mogelijk dat ik ondanks mijn uren wel de functie heb die ik graag wilde.

Verder ben ik het eens met Susan.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

11 Nov 2017 22:51

Ik ben van 38 naar 28 uur gegaan. Ik heb vaste clienten dus ik draai er nu minder dan toen. Het lastigste vind ik nu dat ik op mijn vrije dagen vaak nog gebeld wordt enzo waardoor je snel toch 5 dagen bezig bent met werk.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

14 Nov 2017 08:50

Oh ik krijg echt een beetje jeuk van zulke werkgevers... niet minder taken, maar wel minder salaris. Heb je niet de mogelijkheid om bij HRM/P&O aan te kloppen hiermee? Of anders een vakbond? En ik weet niet of dat van toepassing is, maar evt juridische hulp zoeken? In elk geval even helder hebben wat exact je rechten zijn!

Ik werkte 32 uur en ben dat na mijn verlof blijven doen. Inmiddels heb ik toch ouderschapsverlof opgenomen voor 8 uur, ik was oververmoeid en ik trok het niet meer. Ik ben docent en heb nu dus gewoon minder klassen. Wat Uffe ook zei, je hebt wel taakuren en die blijven hetzelfde, dus de verhouding lessen/taken is veranderd en dat vind ik niet zo leuk. Lesgeven is veel leuker dan al die verplichte vergaderingen en andere dingen. Maar ik krijg er nu een hoop rust voor terug en dat is nu het belangrijkste.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

14 Nov 2017 10:59

Niekske schreef:Oh ik krijg echt een beetje jeuk van zulke werkgevers... niet minder taken, maar wel minder salaris. Heb je niet de mogelijkheid om bij HRM/P&O aan te kloppen hiermee? Of anders een vakbond? En ik weet niet of dat van toepassing is, maar evt juridische hulp zoeken? In elk geval even helder hebben wat exact je rechten zijn!

Ik werkte 32 uur en ben dat na mijn verlof blijven doen. Inmiddels heb ik toch ouderschapsverlof opgenomen voor 8 uur, ik was oververmoeid en ik trok het niet meer. Ik ben docent en heb nu dus gewoon minder klassen. Wat Uffe ook zei, je hebt wel taakuren en die blijven hetzelfde, dus de verhouding lessen/taken is veranderd en dat vind ik niet zo leuk. Lesgeven is veel leuker dan al die verplichte vergaderingen en andere dingen. Maar ik krijg er nu een hoop rust voor terug en dat is nu het belangrijkste.

*
Laatst gewijzigd door Anoniem223 op 22 Jan 2018 08:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Re: Is je functier veranderd nadat je een kind kreeg?

17 Nov 2017 00:42

Haha ja! Ik vind het geweldig stiekem. Ik werk nu alleen vrijdags op kantoor, hiervoor ook op dinsdag. Er is nu een finance manager aangenomen en.. hij doet alles. Ik bied al weken aan gewoon weer mijn taken op te pakken maar hij zegt dat het bij zijn takenpakket hoort en hij er geen probleem mee heeft. Dus zit ik lekker achter mijn computer de hele dag voor mijn studie te werken want er moet iemand zitten bij de front desk die de emails en telefoon beantwoordt en klanten ontvangt. Dus ik ben van payroll manager naar veredelde receptioniste gegaan voor hetzelfde loon. Ik zeur nergens over. Ik heb het met de baas besproken maar die wil me heel graag houden voor de taken die ik wel kan doen, dus tja..
Plaats een reactie