Re: Interieurhypes /-trends
♥♥
Joey schreef:Ik denk toch wel dat mensen dat doorgaans doen omdat ze dat leuk vinden en dat weinig mensen bewust denken: dat moet ik ook hebben want dan hoor ik erbij. Of ze doen dat wel.. maar daar kan ik me zelf heel weinig bij voorstellen.
Carrie schreef:Joey schreef:Ik denk toch wel dat mensen dat doorgaans doen omdat ze dat leuk vinden en dat weinig mensen bewust denken: dat moet ik ook hebben want dan hoor ik erbij. Of ze doen dat wel.. maar daar kan ik me zelf heel weinig bij voorstellen.
Oh dat heb ik wel hoor. Ik merk dat ik soms beïnvloed wordt door bijvoorbeeld vloggers. Ik vind een bepaalde vlogster en haar kledingstijl erg leuk, en als zij dan een leuke trui aan heeft of sneakers dan kan ik best eens denken, oh ja dat wil ik ook want zij heeft het ook en ik vind het leuk en ik vind haar tof dus ja. Ze worden ook niet voor niks vaak 'influencers' genoemd.
Dus niet per se met de gedachte dat ik er dan bij hoor maar ja, daar ben ik wel beïnvloedbaar in. En met mij meer, denk ik. Het is soms ook gewoon fijn om ergens bij te horen, dat is niet erg.
Elliot schreef:Wat ik overigens niet snap is dat je bewust niet mee gaat doen aan trends? Dat je dingen die 'in' zijn niet koopt omdat je het niet leuk vindt snap ik, maar dat je het uit principe niet koopt omdat het een trend is vind ik gek. Als je het toch leuk vindt koop je het toch gewoon? Maar goed, dat zal die rare psychologie waar Caulfield het over had dan wel zijn.
Caro schreef:Precies. Het zijn influencers en het is ook influencer marketing. Het is dan niet eens dat je daadwerkelijk direct getriggerd wordt tot een aankoop, maar vaak is zoiets een proces. Je ziet een item meerdere keren voorbij komen en al die 'touch points' vormen samen een route die uiteindelijk in je hoofd omgezet kan worden tot een aankoop. De bron is daarbij ook heel erg belangrijk: want dat deden we vroege rop school al. Het hipste meisje van de klas, had vaak volgers en werd gekopieerd in stijl. Nu gebeurt dat op grote schaal door bijv social media.
Carrie schreef:Ik ga niet liegen voor je: Als Jamie Li iets heeft wil ik het ook.
Carrie schreef:Caro schreef:Precies. Het zijn influencers en het is ook influencer marketing. Het is dan niet eens dat je daadwerkelijk direct getriggerd wordt tot een aankoop, maar vaak is zoiets een proces. Je ziet een item meerdere keren voorbij komen en al die 'touch points' vormen samen een route die uiteindelijk in je hoofd omgezet kan worden tot een aankoop. De bron is daarbij ook heel erg belangrijk: want dat deden we vroege rop school al. Het hipste meisje van de klas, had vaak volgers en werd gekopieerd in stijl. Nu gebeurt dat op grote schaal door bijv social media.
Ik ga niet liegen voor je: Als Jamie Li iets heeft wil ik het ook.
Islandgirl schreef:Ik vind het irritant dat als er een trend is, je dan ook vrijwel alleen maar dat ziet en als het je stijl niet is, moet je heel diep in je portemonnee graaien of je hebt pech.
Wij zijn nu bezig met het bedenken van een interieur voor onze nieuwe woning, maar ik vind het knap lastig hoor. In elke winkel kom je dezelfde merken en dezelfde spullen tegen. Ik ben inmiddels helemaal verzadigd. Voorlopig doen we het dan ook nog maar even met de spullen van mijn vriend en zullen we het beetje bij beetje aan gaan passen.
Terug naar Huisje, boompje, beestje
Gebruikers in dit forum: Char