Hoe verwoord ik dit netjes?
Morgen begint deze nieuwe collega pas echt, maar vanochtend had ik al een lange mail ontvangen waarin ze me om uitleg en hulp vraagt. Op zich heb ik schriftelijk een overdracht voor haar achtergelaten en is het echt geen hogere wiskunde wat ze moet oppakken. Ik heb alles nog voor mijn volledige ziekmelding klaargezet, maar ze moet er alleen nog even doorheen voor een paar uitzonderingen en wat kleine aanpassingen die ik ook duidelijk heb omschreven in de overdracht. Hier heb ik vanochtend wederom aan gerefereerd.
Nu wil ze graag bellen (of evt. meer mailen) en ik begrijp dat ze morgen graag een goede start wil maken, maar als ik beschikbaar was voor werk was ik niet ziekgemeld, lijkt me. Natuurlijk vind ik het wel heel rot voor haar dat ze voor haar gevoel nu zwemt en zich moet zien te redden voor al met al maar 2 weken, maar dan moet deze taak echt allang afgerond zijn. Of daarna ben ik zelf weer terug en kan ze mij om hulp vragen (ik pak deze taak sowieso zelf niet meer op is al afgesproken), of dan neemt iemand anders het vervolg over die hier al wel ervaring mee heeft en nu nog niet ingehuurd kon worden. Voor de duidelijkheid: mijn leidinggevende heeft echt geen idee en wil dat ook graag zou houden, heeft hij al laten weten toen ik nog niet ziek was.
Hoe ga ik netjes aangeven morgen dat ik haar niet verder kan helpen dan wat ik nu heb gedaan? Door m'n klachten kom ik zelf even tot niets wat wel beleefd maar ook duidelijk is.
Dank voor het lezen en bij reactie liever niet quoten.