Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 03 Dec 2017 19:24

Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Het is ergens november 2016 als mijn partner en ik besluiten om uit elkaar te gaan, onze toekomstplannen zijn te verschillend en we voelen dat we hierdoor niet gelukkig kunnen zijn / worden / blijven.
Omdat we elkaar nog steeds erg leuk vinden besluiten we wel dat ik hier mag blijven wonen totdat ik iets anders heb gevonden.
Gelukkig heb ik mij in 2015 al ingeschreven, onder het mom van ‘je weet maar nooit’, waardoor ik nu al regelmatig in de top 15 beland van huurhuizen.
Ik doe 2 bezichtigingen, maar dat werd niks.
Er zijn een aantal huizen die nog niet zijn verdeeld, dus daar hoop ik dan op.

Dan ineens, eind juli komt er een mailtje. Er is een woning vrijgekomen in een nieuwbouwcomplex in S.pijkenisse, u komt voor deze woning in aanmerking, heeft u nog interesse.
Dat had ik natuurlijk wel en na mijn vakantie ging ik naar het kantoor om hierover te praten.
Ik bleek te staan op plek 94, waar er ‘maar’ 56 appartementen waren. Maar door een aantal afzeggingen kon ik toch terecht.
Het ging om een tweekamerappartement, oplevering eind oktober / begin november, op de 5e (bovenste) etage, met uitzicht op de bibliotheek de B.oekenberg.

Afbeelding
Links de bieb, rechts het complex, normaal is die weg open, maar er was een of ander festival ☺

Half september was er een kijkmiddag, ik ging daar met mijn moeder naar toe en we kwamen terecht in een mooi appartement. Best ruim, de woonkamer is 33m2 groot, de slaapkamer 9 m2.
De opleverdatum schoof op naar midden november en is uiteindelijk 21 november geworden.

Afbeelding

De 21e ging ik met toch wel buikpijn naar het kantoor. We tekenden met de hele vloer tegelijk, wat wel erg leuk was, zo kon je vast kennismaken met je buren. We kregen koffie/thee en een gebakje, uitleg over het gebouw en de energiezuinige dingen in het huis (zonnepanelen, vloerverwarming en vloerkoeling, een boiler). Daarna tekenden we, betaalden we de eerste huur en konden we naar het huis.
Daar deden we een bouwinspectie en kon je aan de gang.

Afbeelding

De ‘vloerboer’, kwam vocht meten in de vloer en hij vertelde dat het nog 1.5 week zou duren voordat de vloer droog genoeg zou zijn.
Prima, dan gaan we lekker aan de gang met de muren, die moeten toch eerst af zijn.

Nu 1.5 week later zijn de muren klaar… Wat zit er op?
Op de gipsbetonblokken muren & de gipswanden zitten 2 lagen voorstrijk en 2 lagen latex, op 1 muur groenig behang met bloemetjes.
Op de betonnen muren 2 lagen voorstrijk, 1 laag latex, 1 laag glasvliesbehang, 2 lagen latex en op 1 muur 3 lagen oranje muurverf.

Morgen wordt de vloer gelegd (dit was vrijdag). Omdat ik vloerverwarming en koeling heb, kan je niet zomaar het ‘standaard’ ‘bouwmarkt’ laminaat neerleggen. Die kunnen vaak wel met verwarming, maar nog niet met koeling.
Dus dan maar naar een iets luxere zaak, daar uiteindelijk gekozen voor Quickstep Creo Tennessee Grey Oak, met een heatfoil ondervloer en natuurlijk plinten.
Ik ga de vloer door hen laten leggen i.v.m. de eventuele garantie mocht het gaan kromtrekken.

Dan komen woensdag mijn oom en tante, zij hebben hun eigen bedrijf in witgoed (al jaren) en hebben e.e.a. voor mij geregeld.
Vrijdag komen mijn meubels en ik heb bij mijn ex-partner ook al wat meubels staan die ik via marktplaats op de kop heb getikt.
Alleen de kledingkast heeft een wat langere levertijd, maar goed dat is geen probleem!

Afbeelding
Woonkamer, groene muur

Afbeelding
Groen behang

Afbeelding
Muur klaar!

Afbeelding
Muur nu echt klaar

Afbeelding
Woonkamer uitzicht

Afbeelding
Woonkamer betonmuur

Afbeelding
Met glasvliesbehang

Afbeelding
Weer wit van de latex!

Afbeelding
Woonkamer, keuken

Afbeelding
Slaapkamer betonmuur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Slaapkamer korte muur

Afbeelding
Slaapkamer korte muur met glasvliesbehang

Afbeelding
Badkamer douche

Afbeelding
Badkamer wasbak

Afbeelding
Galerij

Afbeelding
Hal

Vandaag is de vloer gelegd( vrijdag dus), echt super gaaf geworden, ook met mijn ouders in de schuur dozen opgeruimd, zij hadden 2 kasten mee waar ‘achter het luik’ dozen in konden. Die staan nu dus in die kasten
De wc heeft nu een rolhouder, 2 schilderijtjes en de slaapkamer heeft de lamp die er moet komen.

Meubels had ik al besteld, komt allemaal vrijdag op de kledingkast na die heeft wat langere levertijd (en pas woensdag besteld ofzo)

Plaatjes bij het praatje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag (zondag) hebben we de eerste meubels neergezet!
Deze had ik al via marktplaats gekocht. De vrouw van wie ik ze kocht had ze nog gloednieuw te koop. Alles zat nog in de dozen.
Ook hebben we nog de plafonnière in de badkamer opgehangen en toen was de middag weer voorbij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Dec 2017 19:39

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Baal er onwijs van dat ik je nog niet heb kunnen helpen meis, na alles wat je voor ons gedaan hebt.

Je huisje wordt echt prachtig. Mooie vloer ook! Hopelijk aard je er snel en vind je een manier om apart van B verder te gaan :hug:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Dec 2017 19:42

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Zo, veel gedaan Ekiaam! Wordt mooi! Heel veel woonplezier.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 03 Dec 2017 19:42

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Wat leuk dat je in Spijkenisse gaat wonen. Mooi appartement op een prima locatie. Veel woonplezier!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 03 Dec 2017 19:52

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

@Lejow, komt helemaal goed meissie :) dank je wel :D ziek jij nu eerst amar goed uit!
@Suus, ja lekker he :D
@Roxi3, woon jij ook in Spijk? Of ken jij het heel goed? En dank je wel!
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 03 Dec 2017 19:55

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

ekiaam87 schreef:@Roxi3, woon jij ook in Spijk? Of ken jij het heel goed? En dank je wel!


Ik heb er lange tijd gewoond. Sinds 1,5 jaar woon ik in een dorpje in de buurt (Zuidland).
<<

Anoniem315

Bericht 03 Dec 2017 20:04

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Ziet er goed uit zeg! Veel woonplezier gewenst!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 03 Dec 2017 20:05

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Roxi3 schreef:
ekiaam87 schreef:@Roxi3, woon jij ook in Spijk? Of ken jij het heel goed? En dank je wel!


Ik heb er lange tijd gewoond. Sinds 1,5 jaar woon ik in een dorpje in de buurt (Zuidland).


Oo wat grappig :) daar ben ik dan weer nog nooit geweest!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Dec 2017 20:12

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Het ziet er leuk uit Ekiaam.
Vooral het groene behang ziet er leuk uit. Fris, maar toch licht. Ik ben benieuwd als straks alle meubels er staan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Dec 2017 20:37

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Wat grappig ekiaam! Ik wist helemaal niet dat je van daar bent. Mijn roots liggen daar. M’n moeder woont bij de eindhalte van de metro. Mooie woning hoor!
L2014 & H2017
<<

Anoniem252

Bericht 03 Dec 2017 20:42

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Wat een leuk huisje, veel woonplezier gewenst. Ik dacht trouwens dat jullie ook een kindje hadden samen, of heb ik dat helemaal verkeerd?
Laatst gewijzigd door Anoniem252 op 03 Dec 2017 20:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 03 Dec 2017 20:44

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Mooi Ekiaam!
En dat behang heb ik in het roze!
<<

Anoniem306

Bericht 03 Dec 2017 21:26

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Mooi huis, succes met de laatste loodjes en heel veel woonplezier.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Dec 2017 14:51

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Wat een leuk appartementencomplex en wat een fijn plekje! Veel woonplezier, het ziet er al mooi uit.

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Dec 2017 15:08

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Word al een mooi plekje , veel gedaan al.
Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 04 Dec 2017 15:13

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Leuk appartement en uitzicht! Heel veel klus-, inricht- en woonplezier!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43724

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Dec 2017 15:36

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Wat leuk Ekiaam. Heel fijn dat je je eigen plekje krijgt en het zo in kunt richten zoals je zelf wilt. Als ik de foto's zie, komt dat helemaal goed! Lekker kleurrijk geheel.

En inderdaad leuk uitzicht op de bieb. Daar zou ik elke dag blij van worden.

Veel klussucces en woonplezier!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem242

Bericht 04 Dec 2017 15:46

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Heel mooi! Als ik dat zo zie moet ik heel erg terug denken aan mijn eigen appartement 5 jaar geleden. Heb er met ontzettend veel plezier gewoond. Mijn eigen ding.
Heel veel woon plezier!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Dec 2017 16:02

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Wauw wat fijn dat je je eigen plekje hebt. En wat ziet het er gezellig uit al! Je hebt hard gewerkt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 04 Dec 2017 18:42

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Tnx meiden :)
Morgen weer verder :)
<<

Anoniem317

Bericht 04 Dec 2017 19:04

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Ziet er leuk uit!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Dec 2017 19:36

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Wat ziet dat er leuk uit Ekiaam! Fijn dat je nu een plekje voor jezelf hebt.
<<

anoniem224

Bericht 12 Dec 2017 20:53

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Ziet er goed uit hoor. Veel woonplezier!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 14 Dec 2017 20:58

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Afbeelding
U vraagt, wij draaien ;)

Vorige week kwamen mijn oom en tante die hun eigen witgoedzaak hebben :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Velux gordijnen

Afbeelding
Dressoir uit dezelfde lijn als de tafels & tv meubel, over laten komen vanuit Kerkrade

Afbeelding
De groenige kast

Afbeelding
Mijn pronkstuk in de woonkamer :D

Afbeelding
De eerste keukenkastjes worden gevuld!

Afbeelding
Toen had ik een bed, helaas is de rechterkant aan de onderkant beschadigd (opruimgedeelte, wordt morgen vervangen!)

Afbeelding
En een bank!

Afbeelding
En eetkamerstoelen

Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Dec 2017 21:12

Re: Het nieuwbouwappartement van Ekiaam!

Ik had nog niet gereageerd, maar wat een mooi eigen plekje heb je ervan gemaakt Ekiaam!
De kleur eetkamerstoelen is mooi zeg! Praktische oplossing met betrekking tot koelkast/kookplaat zeg!
Moet je daar elektrisch koken?

Ik denk dat ik ongeveer weet waar het complex staat.. enkel kom ik daar eigenlijk praktisch nooit meer behalve als ik vriendinnen van de middelbare school op zoek of een keer winkel!
08/2018
05/2021
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers