24 Aug 2017 16:46 door Hippie
Een klacht indienen heeft zeker nut. Iets andere situatie, maar ik heb een keer een klacht ingediend bij de huisartsenpost. Er was een grove fout gemaakt bij mijn toen vijf weken oude zoontje, en gelukkig ben ik later die dag toch nog een keer gegaan omdat ik het niet vertrouwde. De eerste arts had ons nooit weg mogen sturen en als ik zelf niet was teruggekomen en op zijn advies vertrouwd had dan weten we niet zeker of ons zoontje er vandaag nog geweest was. In elk geval vond ik die situatie ernstig genoeg om een klacht in te dienen, nadat zoon weer helemaal hersteld was en de rust een beetje terug was heb ik dit gedaan.
En ik kan me voorstellen dat als er een flinke fout met medicatie wordt gemaakt dat een klacht ook zinvol is.
Ik wilde sowieso dat die arts zou weten wat hij gedaan had. Niet alleen zodat hij hopelijk op zijn flikker zou krijgen, maar ook zodat hij en eventueel ander personeel daar van de situatie konden leren. Bij ons was het immers al gebeurd, maar ik hoopte met mijn klacht dus ook een stukje lering en bewustwording te bereiken zodat ze andere kindjes in een vergelijkbare situatie een volgende keer hopelijk doorsturen ipv naar huis, al is het maar voor de zekerheid.
Dat lijkt me bij een apotheek ook zeker van toepassing, een fout daar kan grote gevolgen hebben. En een klacht hoeft niet eens gelijk op een vervelende manier natuurlijk. Ik zou er even over denken als ik jou was, of je daar zin in hebt en het de moeite waard vindt. Ik zou zelf niet overal een klacht voor indienen, maar wel bij de meer serieuze/ernstige dingen, zodat het hopelijk in de toekomst minder snel gebeurt.