Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand april.

<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Apr 2018 18:46

Forumster van de maand april.

Forumster van de maand april is MissEnergy, zij werd genomineerd door Mizz_S. Hieronder vertelt MissEnergy ons meer over haarzelf.

Hoe ik op het forum terecht kwam
Ooit tijdens mijn eindexamens (mei 2006) had ik last van een moment van verveling en heb ik me aangemeld op het YES-forum. Ik denk dat dit was onder mijn eigen roepnaam. Na mijn eindexamen keek ik er eigenlijk nooit meer op tot ik op een bepaald moment weer op het forum beland ben. Vanwege herkenbaarheid (ik heb een vrij unieke roepnaam) heb ik toen een ander account aangemaakt: SunnyScience. Omdat iedereen dit afkortte met SS en daarmee andere associaties had, heb ik uiteindelijk gekozen voor MissEnergy. Vanuit het oude Yes-forum ben ik uiteindelijk meegegaan naar zegmaaryes.nl.

Mijn dagelijkse leven
Na mijn eindexamens ben ik gaan studeren en heb een studie afgerond in de richting van mijn voormalige en huidige forumnaam. Oorspronkelijk ben ik geboren in een dorp in Zuid-Holland, maar voor deze studie ben ik verhuisd naar het noorden van het land. Tijdens mijn studie heb ik een leuke Fries ontmoet en inmiddels woon ik alweer 5 jaar samen in Friesland. Heel veel dingen in het huis waar we wonen hebben we zelf verbouwd en inmiddels zijn alle grote klussen gedaan. Maar goed ook want we krijgen gezinsuitbreiding, in augustus verwachten wij ons eerste kindje. Overigens is de maand april voor mij helemaal speciaal, want we gaan trouwen!
Afbeelding
Net als de vorige forumster van de maand, Mizz_S, geef ik les op een hogeschool.
Ik geef vakken welke in het verlengde liggen van mijn eigen opleiding. Ook begeleid ik studenten in en bij hun studieloopbaan of stage. Leuk om te weten, vaak ben ik zelf een van de weinige (of enige) dames in het klaslokaal! Naast het lesgeven ben ik het afgelopen jaar ook bezig geweest met het schrijven van een lesboek. Naar verwachting ligt het boek komend collegejaar in de winkel!

Typisch MissEnergy
Op de vraag waaraan ik herkenbaar ben, vind ik het moeilijk antwoord geven. Qua antwoorden op het forum ben ik denk ik heel doelgericht en meestal vrij kort van stof. Qua afbeelding is dat de "energy-star", dit is mijn avatar.
Als ik mezelf in één woord moet beschrijven is dat absoluut nieuwsgierig. Ik mag graag veel dingen weten en onthoud onnodige dingen vaak ook.
Afbeelding

Mijn wens en toekomst
Ik wens eigenlijk nooit dingen, ik neem dingen vaak gewoon zoals ze komen. Dromen doe ik wel… Over 10 jaar hoop ik 1 of 2 kindjes te hebben samen met mijn huidige partner. We hopen te zijn
verhuisd naar een vrijstaand huis met een lekkere klusschuur en een groentetuin. Qua werk zie ik mezelf de komende jaren nog wel bij dezelfde werkgever. Verder hoop ik gewoon naast werk te kunnen genieten van vrije tijd en samen met ons gezin mooie momenten te beleven.

Mijn forumgedrag
Ik forum veel via nieuwe berichten. Het meest vind je me in Algemeen, Persoonlijk, Werk & Studie en Huisje, Boompje & Beestje. Ik ben voornamelijk een lezer en zo nu en dan reageer ik. Ook schrijf ik mee in het topic van zomermoeders. Ik check vaak bij het ontbijt het forum en ’s avonds op de bank. Overdag kijk ik er nauwelijks naar. Ik heb nog geen stopwatch ernaast gelegd… en het is ook sterk afhankelijk van de activiteit op het forum, maar ik denk dat ik ongeveer een half uur per dag online ben op het forum.

Op het forum heb ik heel veel praktische dingen met betrekking tot zwangerschap, baby's en kinderen geleerd. Er zijn best wat situaties die me bij zijn gebleven, dit zijn zowel momenten dat een forumster in een lastige situatie verkeert (ziekte, overlijden van een naast familielid, vruchtbaarheidsproblemen, ontslag) maar ook sommige relletjes staan me nog wel bij. Wat ik minder leuk op het forum vind, is dat sommige mensen elkaar niet in de waarde laten en een mening bij een ander als waarheid willen opdringen. Als ik iets kon veranderen aan het forum, dan zou ik willen kunnen zien dat iemand anders tegelijkertijd met jou een bericht aan het schrijven is, zodat je niet beide ongeveer hetzelfde antwoord geeft.

Forummer van de maand mei!
Ik ben vaak één van de weinige dames in een groep met heren. Qua vakgebied doorbreek ik een bepaald stereotype. Kerel is één van de weinige mannen op het forum en doet hiermee hetzelfde. Eigenlijk weet ik zeer weinig van hem en ben wel benieuwd! Daarom heb ik gekozen om Kerel te nomineren! Mijn vraag aan hem is: "Met welk verhaal heb je iemand wel eens met een bek vol tanden laten staan?"

Mooie foto
Wij houden erg van de natuur en genieten graag daarvan. Als we een dagje (of vakantie) naar een stad zijn geweest, zijn we altijd weer blij om de rust thuis terug te vinden. Vlakbij ons huis zijn er best wat mooie natuurgebieden waar we naar toe kunnen gaan. Dit is daarmee ook gelijk het antwoord op de vraag van Mizz_S, zij vroeg mij wat ik het leukste/mooiste/fijnste plekje in Nederland vind en waarom? Jullie mogen zelf bedenken waarom!
Afbeelding
<<

Dora

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2018 19:30

Re: Forumster van de maand april.

Wat leuk om wat meer van jou te weten te komen!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Apr 2018 17:59

Ha leuk, ik vroeg me al af wanneer het gepubliceerd zou worden!
Nu maar hopen dat veel mensen wat meer indruk van me krijgen net zoals Dora!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Apr 2018 18:20

Leuk ME, ik ken je wel goed van naam, maar wist verder weinig van je!
Afbeelding
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Apr 2018 18:30

Leuk stuk! En ook leuk dat je kerel hebt genomineerd.
‘You are a woman with a brain and reasonable ability. Stop whining and find something to do.’
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Apr 2018 21:11

Leuk stukje ME!
Geboren om voor altijd lief te hebben! 08022018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Apr 2018 21:31

Hee wat leuk! En wat gaaf dat je een lesboek aan het schrijven bent zeg.

Goeie nominatie voor Kerel. Benieuwd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Julia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 17 Apr 2018 05:40

Leuk stuk om te lezen ME.
♥ 18-09-2013 ♥ 26-05-2016 ♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Apr 2018 18:19

wat leuk, en gefeliciteerd met je zwangerschap
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Apr 2018 18:52

Dankjulliewel! Ik ben ook erg benieuwd naar kerel.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Apr 2018 08:39

Leuk stuk is het geworden!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 29 Apr 2018 10:17

Wat leuk Miss Energy! Ik dacht eigenlijk dat je in Groningen woonde, al jaren haha. Stom hoe je er net naast kan zitten. Gefeliciteerd met jullie huwelijk trouwens, volgens mij zijn jullie net getrouwd toch?

Leuk stukje!
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Apr 2018 12:36

Dankjewel. Ik heb zelf in de stad gewoond tijdens mijn studie. Momenteel wonen we in Friesland; wel willen we dus nog een keer verhuizen naar wat vrijstaands.

Afgelopen donderdag zijn we getrouwd. Nu een lekker weekendje weg.
<<

Liv

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 29 Apr 2018 19:47

ME, leuk stukje! En gefeliciteerd met jullie huwelijk.
<<

Jet

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 01 Mei 2018 19:20

Leuk stuk, ME! En wat leuk dat je kerel hebt genomineerd, ik ben ook wel benieuwd naar hem.

Terug naar Forumzaken