Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forummer van de maand Augustus

<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 15 Aug 2017 13:37

Forummer van de maand Augustus

De forumster van de maand augustus is Amandine, zij werd genomineerd door Saythia, haar stuk vind je HIER.  

Amandine: 
Mijn forumnaam is Amandine. Een naam van een Franse vinologe die ik in een reisblad tegen kwam. Ik vind het wel een mooie Franse naam.
Deze forumnaam heb ik nog niet zo lang, want hiervoor was mijn naam KOL, van Kings of Leon. Daar was ik wel op uitgekeken en ik dacht dat mensen die naam wel met heks zouden associëren, waardoor ik op Amandine ben overgestapt. Daarvoor heb ik nog de naam Queenie of Queenie1981 gehad. Ik weet het niet eens meer zo goed!
Hoe ik op het forum terecht ben gekomen weet  ik niet meer precies, maar ik vermoed via het weekblad Yes. Ik had er geen abonnement op, maar ik las het wel regelmatig. Ik heb er zelfs nog een keer in gestaan

Meer over Amandine

Ik ben 36 jaar en woon in Noord-Brabant. Vanwege mijn partner ben ik naar deze provincie verhuisd. Onze gezamenlijke liefde voor het wielrennen heeft ons bij elkaar gebracht. We wonen nu vijf jaar samen en zijn alweer één jaar getrouwd. De tijd gaat snel! Inmiddels ook ruim 27 weken zwanger van ons eerste kindje. In het dagelijks leven werk ik als juriste bij een gemeente. Iets wat ik met veel plezier doe en sinds kort heb ik ook een vast dienstverband.

Amandine in een paar kernwoorden: 
Het is best wel moeilijk om mezelf in één woord te beschrijven, omdat één woord nog te weinig zegt over een persoon. Ik krijg vaak te horen dat ik zorgzaam ben, dus ik denk dat dat woord wel aardig in de buurt komt. Maar ik zou er ook aan toe willen voegen dat ik gestructureerd ben, soms ook een tikkeltje perfectionistisch en ik ben de planner in huis.
Op het forum ben ik te herkennen aan mijn eerlijke reacties. Ik reageer niet heel veel, dus ik zie mezelf niet echt als een actieve forummer, maar als ik reageer, dan reageer ik ook oprecht.

De wens van Amandine

Dat mijn moeder nog zou leven en onderdeel zou uitmaken van ons gezin, zeker nu ik zelf moeder word. Ook is mijn schoonvader onlangs overleden. Hem zou ik ook heel graag terug willen halen.

Amandine en het forum: 
Ik breng mijn tijd voornamelijk door in de zwangerschap & kinderen pijler. Nu ik ruim 27 weken zwanger ben, vind ik daar veel informatie of ik stel er mijn eigen (domme) vragen. Verder kijk ik ook vaak in de Beauty & Mode pijler en de pijler Algemeen.  Ook uit het ‘wat eten we vandaag’-topic haal ik wel eens inspiratie. Maar ik ben meer een (mee)lezer dan poster.
Ik denk dat ik elke dag wel minimaal 1 uur tot 1,5 uur op het forum ben, verdeeld over de dag.
Ik heb niet echt een favoriet topic. Ik kijk wel graag in het ‘wat heb je vandaag aan’ topic en vaak wil ik mijn outfit wel showen, maar vergeet ik foto’s te maken. 
Op dit moment kan ik even niks bedenken wat ik zonder dit forum waarschijnlijk niet geweten/geleerd had.

Do's and don'ts op het forum volgens Amandine
Wat me het meest bij staat van het forum is dat iedereen er lief en leed kan delen. 
Wat ik minder leuk vind op het forum is dat ik soms nog wel merk dat er eerder gereageerd wordt op ‘bekende’ forummers dan onbekende forummers. Dat is jammer, maar het zal er wel mee te maken hebben dat van die forummers meer bekend is en er makkelijker op gereageerd kan worden. 
En, ik ben een taalpurist en vind het jammer dat er tegenwoordig zoveel typfouten in berichten (blijven) staan. Niet eens spelfouten of d- en t-fouten, want daar is niet iedereen even goed in, maar gewoon typfouten.
Soms zit ik dan echt te goochelen wat er staat. Het is toch een kleine moeite om je bericht even na te lezen voordat je het plaatst?

De toekomst van het forum volgens Amandine
Zelfs als alles mogelijk was zou ik op dit moment niets veranderen aan het forum.

Als de volgende forumster van de maand nomineer ik Kees, ze woont in dezelfde provincie en is onlangs (ook) moeder geworden. 

De foto die ik graag wil laten zien is een foto van onze trouwdag. Het was een hele mooie, zonnige dag en ik zou het zo weer over doen!  Alles was perfect! Ik had vorig jaar al beloofd foto’s van onze trouwdag te plaatsen, maar het is er nog steeds niet van gekomen. Misschien ga ik dat in een ander topic nog doen, zodat ik ze wel nog kan verwijderen. Ik houd er niet zo van om herkend te worden ;-)

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 15 Aug 2017 14:10

Re: Forummer van de maand Augustus

Ooooooh ben jij het!
Wat leuk! Grappig ik heb bij Amandine inderdaad een veel liever beeld dan dat ik bij KOL had. Zo zie je wat een naam kan doen.
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

HollyGolightly

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Aug 2017 14:56

Hee jij bent het! Gefeliciteerd met je huwelijk en zwangerschap. Leuk stuk! Waar in Brabant woon/ werk je? Hoef je niet te vertellen hoor.
They call me quiet girl. But I'm a riot.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Aug 2017 16:07

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Marin en HG met als toevoeging dat ik het leuk vind dat ik de vlgd in de rij ben!
Chocolate is the answer, who cares what the question is
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Aug 2017 12:14

Bedankt voor jullie reacties.
Ik houd het qua woonplaats neutraal; ik woon tussen Eindhoven en Tilburg.

Inmiddels ben ik alweer 27 weken zwanger en is in de tussentijd schoonvader overleden, dus die zou ik ook graag terughalen. Het leven is soms zo oneerlijk...
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Aug 2017 12:16

Ah wat rot Amandine. Dat is echt heel verdrietig.
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Aug 2017 12:40

Mooi stukje Amandine. Ik had de naamsverandering niet doorgekregen, maar ik vind Amandine wat vriendelijker dan KOL. Grappig!

Wat verdrietig dat je schoonvader is overleden... :(
En wat een verdriet vanwege het 'ontbreken' van je moeder nu tijdens de zwangerschap. Kan me voorstellen dat je haar erg mist.
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Aug 2017 17:05

Wat leuk om te lezen!
En wat rot van je schoonvader, gecondoleerd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 16 Aug 2017 20:36

Wat een leuk stukje en mooie foto.
Gecondoleerd met je schoonvader.
29 augustus 2012 ~ 27 februari 2016

Volg mij op instagram Mamajezzblog
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Aug 2017 07:36

Leuk geschreven!
Gecondoleerd met het verlies!
Hello, from the outside <3

Afbeelding
<<

Meneer Nilsson

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Aug 2017 15:17

Leuk stukje Amandine. En gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Aug 2017 11:03

Bedankt voor jullie reacties!
Het leuke stuk is mede dankzij de burgemeesters tot stand gekomen!
Afbeelding
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 21 Aug 2017 11:10

Ik heb je toegevoegde noot nog even aangepast, Amanadine! Gecondoleerd. Wat verdrietig.
<<

Sayhtia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Aug 2017 07:08

Leuk stukje Amandine en mooie foto! De naamsverandering had ik niet door, leuk om nu ook de betekenis achter je naam te weten :)

Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Sterkte!
Instead of letting anxiety keep you from doing your art, let it be the thing that motivates your art.
<<

Quizzle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Aug 2017 07:46

Wat n mooie nieuwe naam heb je gekozen. Ik snap heel goed dat je je moeder nu, en ook zo plots je schoonvader, op dit moment extra mist. :hug:
Tel est mon destin
Je vais mon chemin
Ainsi passent mes heures
Au rythme entêtant des battements de mon cœur
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Aug 2017 14:23

Wat een leuk stukje Amandine. Ik vind je nieuwe naam ook veel leuker :-). Heftige tijden maken jullie mee nu, sterkte!
2012 & 2016

Terug naar Forumzaken