Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 02 Okt 2018 21:11

Re: Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest

Ah ja dan snap ik je. Had je trouwens het idee dat T moest wennen aan het slapen daar? Was dit het eerste jaar of waren jullie vorig jaar ook al er mee weg?
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Katrien

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Okt 2018 13:25

Ik had eindelijk de tijd om je topic te lezen. Wat ontzettend gaaf! Wij hebben het er ook over gehad om zoiets te doen toen ik niet gemakkelijk zwanger werd. Toen we de knoop doorgehakt hadden om te gaan (na het overlijden van mijn moeder) bleek ik zwanger. En nu de oudste op school zit heb ik spijt dat we het nooit gedaan hebben.

Mij lijkt het ook best veel om iedere dag te rijden, vooral erg vermoeiend. Jullie rijden allebei?
25 februari 2014 & 5 juni 2015
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Okt 2018 13:38

Marin schreef:Ah ja dan snap ik je. Had je trouwens het idee dat T moest wennen aan het slapen daar? Was dit het eerste jaar of waren jullie vorig jaar ook al er mee weg?

Nee hij heeft niet hoeven wennen. Maar dat heeft hij nooit. Niet bij de gastouder of opa en oma.
Hij sliep wel in een Deryan tentje omdat een campingbedje niet paste. Dat tentje stond dus op het vaste bed achterin.
Thuis heb ik hem een aantal keren in laten liggen/spelen en toen de camper werd gebracht was hij gelijk enthousiast.
16-05-2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Okt 2018 13:39

Was het eerste jaar dus. Vorig jaar een appartement gehad en het jaar daarvoor een huisje.
16-05-2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Okt 2018 13:52

Katrien schreef:

Mij lijkt het ook best veel om iedere dag te rijden, vooral erg vermoeiend. Jullie rijden allebei?

Met andere road trips hebben we dat ook wel gedaan, ik vind dat op zich zelf niet zo erg. Hoe het gaat met een kindje moeten we merken. Al slapen we ook af en toe meerdere nachten op één camping he, ik denk dat dat niet zo duidelijk is in het overzicht. Alleen als je ook maar even een stukje wilt gaan rijden, zal je alweer los moeten koppelen. Ik ben geen type dat een hele dag op de camping (of huisje/hotel bij andere trips) kan blijven zitten. Een paar uurtjes prima, maar ik wil wel íets doen. Maar je zult vast dagen hebben dat je even een middagje de was gaat doen, lekker bbq en vuurtje aansteken, speeltuin + zwembad bezoeken, dat is dan wel prima.

En ja, we rijden allebei. Allebei nog nooit in een camper gereden maar ik durf dat zelf ook wel. Amerika is zo'n makkelijk land om in te rijden.

Jammer dat het bij jullie er destijds niet meer van is gekomen. Misschien als de jongens wat ouder zijn?

Fijn dat het hem zo goed beviel Salome! Deryan tentje kan inderdaad ook nog. Daar hebben we zelf de baby versie van maar zoiets soortgelijks hebben ze daar ook wel te koop.

Afbeelding
<<

Fenna

Noob

Bericht 03 Okt 2018 14:02

Wat een gave reis! Ik ben zelf nog nooit in het Noord-westen geweest in Amerika maar de plaatjes zien er erg mooi uit.

Wij zijn 3 weken in Amerika geweest toen onze oudste dochter net een paar dagen 2 jaar was. Het is heel goed bevallen eigenlijk. Ik heb van tevoren niet zo nagedacht over slaapjes enzo want vaak loopt het op reis toch weer anders. Mijn dochter deed nog een middagslaapje maar vaak deed ze dat tussendoor in de auto en sliep ze wat kortere stukjes en in de avond op tijd naar bed. Het ging vanzelf allemaal, ze sliep wanneer kon en wanneer ze moe was.

Afgelopen augustus zijn we weer naar Amerika geweest met onze 2 dochters, nu van 7 en 3. Wat ouder dus en daarom weer wat makkelijker. Wij vonden het wel fijn om soms 2 nachten ergens te blijven maar wij reden met een auto van hotel naar hotel, dat is toch weer anders dan met een camper waar je je slaapplek bij je hebt. Wel kan het onrustig zijn om elke dag te verkassen. Want reisdagen zijn toch wat onrustiger omdat het toch vaak stoppen en ergens kijken is. Afgelopen reis bijvoorbeeld hoefden we maar een stuk waar we anderhalf uur over zouden doen via Google Maps maar we vertrokken in de ochtend om 9 uur en uiteindelijk kwamen we om 6 uur bij onze slaapplek aan. We rijden dan ook geen Interstate.

Ik weet niet of je van plan bent om veel te slaapplaatsen te boeken? Afgelopen vakantie hebben we heel weinig van tevoren geboekt want we besloten een maand van tevoren om naar Amerika te gaan. Ik vond het eigenlijk wel erg fijn (daar stond ik versteld van want normaal regel ik alles graag ;)) en we konden zo heel makkelijk dingen omgooien. Als we merkten dat de meiden wat meer rust nodig hadden, besloten we om een nacht langer te blijven en hadden we de volgende dag een lange reisdag. Dat vonden wij wel fijner, we hebben geloof ik 3x echt een lange reisdag gehad waardoor de overige dagen het wel mee viel.

Het is wat aanpassen met kind maar dat is het in het gewone leven ook. En ik denk altijd, als ik me nergens druk om maak, komt het wel goed. Want kinderen voelen dat toch vaak aan. Ik vond het vooral erg gaaf om met mijn gezin mee te maken! Heel veel plezier met alle voorbereidingen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 03 Okt 2018 14:06

Wat een toffe reactie Fenna. Leuk! (Blijf je ook hier mee schrijven? Ik voel me vereerd dat je je hebt aangemeld hiervoor, maar schrijf gerust mee op de rest van het forum!)

Klinkt alsof jullie twee hele mooie reizen hebben gemaakt. Heel leuk dat je dat met je dochter(s) hebt gedaan.

We willen dénk ik wel alles boeken, maar wel goed kijken naar de annuleringsmogelijkheden per boeking, dat we eventueel het om kunnen gooien. Ik vind het zelf wel fijn om te weten waar ik 's avonds slaap, maar als het anders loopt, is het ook prima op te lossen.

Heel erg bedankt voor je leuke reactie :)

Afbeelding
<<

Katrien

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Okt 2018 14:07

Dat je met een camper niet te lang op één camping wilt blijven snap ik heel goed. Dan kun je echt bijna niks.
Misschien valt het ook wel mee hoor met die vermoeidheid, vooral omdat jullie relatief korte stukken rijden en je elkaar af kunt wisselen.

Ik hoop ooit nog zo'n reis te maken, later als de jongens wat groter zijn.
25 februari 2014 & 5 juni 2015
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 04 Okt 2018 10:02

Wat een geweldige reis hebben jullie in het vooruitzicht! Leuk om te lezen.
<<

Blueberry

Noob

Bericht 06 Okt 2018 10:15

Wow Marin! Super gaaf!

Ik vind het wel veel dagen rijden, al is het maar 2-3 uurtjes op een dag. Wij zijn vorig jaar met Jason en Hayley naar USA geweest en zij vonden het echt niet leuk als we meerdere dagen een paar uur reden. Al waren zij wel ouder toen (4 en 5). Dus wij hebben daarop ter plekke de plannen omgegooid en hebben gekozen voor langer op 1 plek en dan een keer een dag 4-6 uur rijden. Vonden zij fijner. Maar wij hadden gren camper, maar een auto met hotels en motels.
formerly knows as Poison
<<

Claire****

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Okt 2018 17:00

Je hebt me aangestoken Marin! Ik ben ook helemaal aan de slag geslagen met het plannen van onze volgende trip. Zo leuk die voorbereidingen (alhoewel wij het wat minder gedetailleerd aanpakken haha).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 07 Okt 2018 17:13

Wat leuk Claire. Weet je waarheen? En weer met de camper?

Wat gaaf dat jullie dat hebben gedaan Blueberry. Jullie zijn ook echte Amerika liefhebbers natuurlijk. Wel goed dat je de plannen nog om kon gooien. Je weet denk ik nooit van te voren hoe 't loopt. Zelfs toen mijn ouders met ons reisden toen we tieners waren hebben we de plannen omgegooid, ook omdat we de kust toen zo mooi vonden dat we daar weer naar toe wilden. Waar zijn jullie geweest met de kinderen?

Afbeelding
<<

Blueberry

Noob

Bericht 07 Okt 2018 18:39

Ja dat zijn we inderdaad. Was de eerste keer met de kinderen. We vliegen op Pittsburgh en toen per auto New York, Washington DC, Nashville, Pittsburgh.

Ik heb die keer kort een resiverslagje bijgehouden: https://familieschers.waarbenjij.nu
formerly knows as Poison
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties