Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangerschap?

<<

Anoniem284

Bericht 26 Sep 2018 16:52

Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangerschap?

Discutabel waar dit topic te plaatsen, maar ik denk toch wel handig hier, omdat het gerelateerd is aan de zwangerschap.

Ik heb weinig eetlust of ik ben misselijk en eten vind ik onderhand echt een opgave. Wie had/heeft hier ook last van en wat at je dan? Ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes?

Droge crackers lees ik overal, maar dat gaat er dus echt niet in bij mij. Brood eerst wel, maar staat me nu ook tegen. Yoghurt soms wel, soms niet. Sultana's, liga's etc. gaan ook moeilijk (droog). Fruit; bananen (maar niet te veel, want dan raak ik verstopt) en watermeloen...de variatie is beperkt.

Iemand een gouden tip?
<<

Anoniem284

Bericht 26 Sep 2018 16:59

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Wat er trouwens wel goed in gaat: cola en snickers. Maar ja, dat is niet zo'n best dieet ;).
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Sep 2018 17:03

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Kun je het niet voor zijn door al te eten voor je misselijk wordt? Ik zou zeggen pak waar je trek in hebt maar alleen cola en snickers lijken me ook niet zo fijn nee. Een appel, zoute crackertjes, geprakte avocado op brood (maakt het wat smeuiger).
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Sep 2018 17:12

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Tsja is echt uitproberen wat werkt voor jou.
Kan ook nog wel wisselen door weken heen.
Zou die Snickers en cola lekker aan toegeven (idd niet alleen maar, maar zou niet te streng zijn voor jezelf nu)

Hier werkte beschuit met boter en kaas een tijdje goed. En cracottes met smeerkaas. Maar das voor jou dan wellicht ook te droog. En verder at ik wel gewoon normaal avondeten enzo, ook al had ik er niet echt zin in. Uiteindelijk hielp eten sowieso beter dan niks eten tegen misselijkheid.

Hoop voor je dat t snel minder wordt! Niet fijn om je steeds zo te voelen.
<<

Anoniem251

Bericht 26 Sep 2018 17:49

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Wat ik me kan herinneren:

- mandarijntjes
- avocado met wat peper en zout
- eierkoeken
- chips
- cup a soup
- ijskoud water

En idd op tijd en vaak wat eten. Sterkte!
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 26 Sep 2018 17:56

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Wat ik in het begin heb gedaan en ook als tip kreeg was drink ontbijt. Als ik daar een beker van nam en dan even liggen nog dan ging het daarna wel.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2018 19:27

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Ik heb heel veel kwarkjes gegeten. 600 soorten. En aardbeien, veel aardbeien.

Ik at een beetje waar ik zin in had als ik misselijk was. Soms werd het dan een beetje beter. Als ik iets van mezelf moest eten waar ik geen zin in had, werd ik alleen maar misselijk.

De vanille yoghurt van Optimel vond ik ook lekker. En komkommer.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 26 Sep 2018 19:30

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Ik had een pak soepstengels naast mijn bed. Voor ik opstond even een soepatengel eten en dan werd ik niet gelijk misselijk zodra ik mijn bed uit ging.

Verder niet zoveel last gehad van misselijkheid maar ik at het liefst komkommer in het zuur en dronk heel veel melk. Mijn zus was juist wel heel misselijk en die at de hele dag mandarijnen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Sep 2018 19:33

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Koude appelsap.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2018 19:36

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Eten in bed zorgde trouwens bij mij echt voor een hele dag misselijkheid, gegarandeerd.

Dus ik stond op, spugen, daarna mezelf opfrissen en dan een paar slokken koude chocolademelk en daarna kon ik de dag beginnen. 26 weken lang.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 26 Sep 2018 19:47

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Droge Maria koekjes en Spa rood. Líters Spa rood. Het liefst elke keer een nieuwe fles omdat er dan het meeste koolzuur in zit. Dat werkte bij mij als een gek.

Oh en vanille vla. Al at ik dat vooral vanwege de maagzuur. Maar goed, ook daar was ik misselijk van.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Sep 2018 20:09

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Niet misselijk geweest, wel minder eetlust.
Ik had zin in hartige dingen. Chips, volkoren beschuit met kaas, kipkorn, toastjes met zongedroogde tomaat smaak, geroosterd brood, crystal clear.
Ik zou ook toegeven aan de schnickers, beter iets in je maag als niks. na de 12 weken kun je je gezonde patroon hopelijk weer oppakken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 26 Sep 2018 20:23

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Vooral een beetje lief voor jezelf zijn. Op het hoogtepunt van mijn misselijkheid vond ik dat ik gezond moest eten. Gevolg was dat komkommers, tomaten, appels me de hele zwangerschap hebben tegengestaan en ik ze niet meer weg kreeg. Dan had ik beter even een paar weken toe kunnen geven aan die broodjes kroket, want dat was niet echt een gemis geweest als ze tegen waren gaan staan.
<<

Anoniem243

Bericht 26 Sep 2018 21:13

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

De eerste weken heb ik geleefd op chips, appels en sinaasappelsap. Tja, niet per se heel gezond of gevarieerd maar na week 12/13 werd het menu weer uitgebreider, dus prima.
Tips heb ik verder niet, inderdaad de misselijkheid voor zijn door regelmatig iets kleins te eten zoals genoemd, maar dat werkt ook niet bij iedereen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 26 Sep 2018 21:21

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Een glas appelsap vind ik wel prima als het maar niet te koud is. Verder vooral gewoon water. Je moet echt kijken wat werkt. Is verschillend voor iedereen.
⁠♡♡♡
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 26 Sep 2018 21:24

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Nan schreef:Vooral een beetje lief voor jezelf zijn. Op het hoogtepunt van mijn misselijkheid vond ik dat ik gezond moest eten. Gevolg was dat komkommers, tomaten, appels me de hele zwangerschap hebben tegengestaan en ik ze niet meer weg kreeg. Dan had ik beter even een paar weken toe kunnen geven aan die broodjes kroket, want dat was niet echt een gemis geweest als ze tegen waren gaan staan.

:laughcry:
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

ChiQ

Bericht 26 Sep 2018 21:27

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Ik denk dat ik 600 kilo paprika heb gegeten. Dat moest dan op een bord in reepjes en daaroverheen zout en citroen. Ik likte zelfs het bord af. En later: ketchup. Ik heb overal ketchup bij en op gegeten. Pannekoek met ketchup. Brood met ketchup. Zó intens lekker vond ik dat.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 26 Sep 2018 21:42

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Ik vond qua drinken melk goed te doen. En verder geroosterde boterhammen met kaas of basterdsuiker. Verder kon ik niet zoveel verdagen, al heb ik wel van alles geprobeerd te eten. Ik hield wel rekening ermee hoe vies het was om uit te spugen :palm: Dus liever geen Chili con carne, rode pastasaus, patat etc.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Sep 2018 21:45

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Drinkyoghurt, vanille vla en super vers (dus heel zacht) brood. En hartige dingen, chips, noten, kaas...
december 2016
juli 2019
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Sep 2018 22:04

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Crackers met kaas! En mini krentenbollen. Maar het is zo persoonlijk en verschilt ook nog eens per zwangerschap.

Ik had wel altijd gember-citrus snoepjes bij me, die hielpen een beetje tegen de misselijkheid.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Sep 2018 22:07

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Ik at echt alleen waar in trek in had. Als ik dat niet deed werd ik gegarandeerd misselijk. Tomatencremesoep met witbrood ging er goed in, van die zure groene appels ook, en gewoon droge crackers.

♥♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 26 Sep 2018 22:22

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Pink Lady appels. Die verkocht de enige supermarkt hier in het dorp niet dus moest mijn vriend uit zijn werk steeds omrijden.
En kilo's mandarijnen, die waren ook niet aan te slepen.

Na een aantal weken at ik ook veel crackers met smeerkaas, tomaat en waterkers. Of hummus, maar dat was weer zo vies met overgeven daarna.

Ook heb ik als avondeten vaak rijst met tandoorisaus gegeten, zonder kip of groentes haha.

Maar echt genieten van m'n eten kon ik pas weer na de bevalling. De misselijkheid was toen accuut weg en het bord ziekenhuiseten smaakte als een sterren maaltijd. Snotgaar gekookte bloemkool, aardappelen en een fabriek gehaktbal :laughcry:
10.04.17
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Sep 2018 23:22

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Naturel ribbel chips, enige wat hield in de avond & sinaasappelsap. Ik was vooral in de avond misselijk. In ochtend begon ik met banaan in bed, anders kotsmisselijk.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 27 Sep 2018 05:52

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Appelsap, paprika chips en tomatensoep ging er goed in. Verder weinig.
10-08-2017 ♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Sep 2018 06:59

Re: Eettips bij misselijkheid/weinig eetlust door zwangersch

Ik denk dat het vooral uitproberen is wat voor jou werkt, bij mij verschilde het zelfs per zwangerschap.
Zo verdroeg ik bij de oudste bananen heel goed en bij de jongste kreeg ik die echt niet weg ( de oudste is gek op bananen, de jongste weigert ze te eten).

Ik at veel LU crackertjes, maar dan niet de naturel variant maar met oregano. Zure dingen kon ik niet verdragen, dus yoghurt bijvoorbeeld maar ook sinaasappelsap en bijna al het fruit niet. Wat ik beide zwangerschappen goed kon eten was brie dus dat at ik zo'n beetje standaard op brood. Naast mijn bed had ik een bakje met ontbijtkoek staan ( dat is ook niet zo vervelend om uit te spugen, want zoals hier boven ook al beschreven, daar hield ik dus ook rekening mee). Dingen zoals chips vond ik heel naar om uit te spugen dus dat at ik eigenlijk ook niet.

Cola werkte voor mij ook altijd, hielp soms ook als ik niet kon stoppen met overgeven. Bij de AH XL of via Albert kan je cola ( zero) zonder cafeïne vinden, dat scheelde iets in mijn gevoel dat natuurlijk niet al te gezond is. Ik had ook aanmaak in huis, soms hielp een flink zoet glas even. Thee en water kon ik beide keren niet goed drinken, voelde als een plas waar ik niks aan hand in mijn buik.

Ik zou gewoon met mate toegeven aan die cola en Snickers, waarschijnlijk gaat die periode vanzelf weer over en als verder al het eten je tegen staat moet dit maar even, niet eten betekend vaak dat je nog veel beroerder wordt.

Bij mij was het beide keren ook direct na de bevalling over, die boterham met filet americain die ik midden in de nacht in het ziekenhuis kreeg smaakte echt goddelijk!
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers