Desktop versie van Zeg maar Yes
Plaats een reactie

Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:11

Heb getwijfeld om dit te plaatsen, maar doe het toch maar wel!

Gisteravond aten wij hamburger. Ik een vegetarische hamburger en een vegetarische visburger. Mijn man een hamburger en een visburger. Ik begon aan het eten toen hij onze hond ging uitlaten. Per persoon had ik beid burgers in 1 pan gedaan. Toen hij thuis kwam zag hij de pan en reageerde echt raar.
Dat ik niet nadacht en 2 verschillende dingen bij elkaar heb gedaan. Dat de hamburger naar vis smaakt en andersom. Normaal gesproken heeft hij 2 hamburgers en het wat routine dat ik ze bij elkaar deed heb er niet aan gedacht dat het 2 verschillende waren. Die van mij waren net zo, maar dat was geen echte vis. Dus ik zei dat die smaken elkaar ook konden aantrekken. Hij lulde dat het in zijn geval net zo was als dat hij vlees in mijn pan zou doen. Ik zei dat het anders was omdat ik dat niet eet. Hij eet beide (vlees en vis). Ik zei dat ik er niet aan gedacht had en dat hij het had moeten zeggen omdat ik dacht dat het wel samen kon.
Hij liep te bleren en zei dat dit te ver ging dat hij wilde scheiden blablabla!
Hij ging wel naar zijn ouders en boven eten (wat hij gedaan had). Dat er wat achter zit van mijn kant (zou niet weten wat). Hij schreeuwde echt keihard en smeet met de keukendeur waardoor en stukjes van de muur zijn afgebrokkeld.
Onze hond schrok zo, want dit had ze nog nooit zo erg meegemaakt. Ze ging in een hoek zitten waar ze nooit zit en wilde er niet weg.
Vanochtend wilde ik een andere route nemen met de hond uitlaten omdat ik normaal gesproken langs de buren kom die dan zwaaien als ze op de bank zitten. Ik schaam me nog steeds en durfde niet zo te lopen. Onze hond wilde geen andere route en zette geen stap. Dus toch maar de huidige route die ze wel liep en maar hopen dat de buren hun lamellen nog niet open hadden. Eenmaal terug was dat het idd niet open. Wil deze hele week toch proberen om eem andere route te lopen s'ochtends, maar dan is de kans groot dat ze weer geen stap zet.
Zaterdag waren we uit eten gegaan en in mijn gerecht zat per ongeluk vlees. Ik eet dat daar altijd en nooit problemen mee gehad. Kan gebeuren, gemeld en we kregen korting op de rekening en zagen dat er maar 1 drankje van mij ipv 2 was gerekend. Liep hij dat erbij te halen en dat is totaal wat anders zei ik.
Ik zei hem dat hij best dankbaar mag zijn dat ik zijn eten maak en dat hij het zelf ook kon doen! Dat ze in andere/arme landen blij zijn dat ze eten hebben. Als hij vanmiddag thuis komt zeg ik niks, want immers is hij begonnen en uit het niets om totaal iets onbelangrijks mij heeft lopen uit te vitten. Ik ben nog steeds woedend!

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:13

Je man roept dat hij wil scheiden en je maakt je druk om de buren?

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:15

Cotton schreef:Je man roept dat hij wil scheiden en je maakt je druk om de buren?


Hij meent het niet, want toen hij naar bed ging gaf hij me een kus op me voorhoofd (hij gaat altijd vroeg). Ja, daar maak ik me ook druk om, want ik schaam me. Dan durf ik hun niet onder ogen te komen dat is toch niet zo gek?

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:15

Is dit nou een mededeling of een vraag?
Vervelend dat jullie zo'n ruzie hebben gehad. Ik zou ook niet graag vis en vlees in dezelfde pan bakken, maar jouw man reageert wel erg buitenproportioneel. Ik zou het wel uitpraten met elkaar, het lijkt een beetje alsof er meer dwarszit. Immers, scheiden vanwege een verkeerd gebakken burger is denk ik niet echt normaal.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:17

Elliot schreef:Is dit nou een mededeling of een vraag?
Vervelend dat jullie zo'n ruzie hebben gehad. Ik zou ook niet graag vis en vlees in dezelfde pan bakken, maar jouw man reageert wel erg buitenproportioneel. Ik zou het wel uitpraten met elkaar, het lijkt een beetje alsof er meer dwarszit. Immers, scheiden vanwege een verkeerd gebakken burger is denk ik niet echt normaal.

Dit. Ik denk ook dat er meer aan de hand is en zou me daar liever druk om maken dan wat de buren misschien wel niet denken. Alsof die mensen nooit eens ruzie gehad hebben.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:20

Over de buren zou ik me niet zo druk maken. Iedereen heeft wel eens ruzie en zolang jullie niet elke dag de hele buurt bij elkaar gillen vinden jullie buren daar verder vrij weinig van waarschijnlijk. Ik hoor de buren ook wel eens ruzie maken. Daar vind ik ook niks van, wij hebben soms ook ruzie en dat horen de buren misschien ook wel.

Ik denk inderdaad ook dat je man niet echt alleen boos was over het vlees/vis incident. Dus ik zou op een rustig moment nog een keer vragen waarom hij nou zo boos was.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:21

Sowieso respect voor je man dat hij het al zolang met jou kan uithouden. .man man man

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:21

Elliot schreef:Is dit nou een mededeling of een vraag?
Vervelend dat jullie zo'n ruzie hebben gehad. Ik zou ook niet graag vis en vlees in dezelfde pan bakken, maar jouw man reageert wel erg buitenproportioneel. Ik zou het wel uitpraten met elkaar, het lijkt een beetje alsof er meer dwarszit. Immers, scheiden vanwege een verkeerd gebakken burger is denk ik niet echt normaal.


Excuses dat ik het in dagboekvorm heb getypt. Het is beide. Vraag me af wat jullie zouden doen. Nu weet ik dat ik het niet meer bij elkaar moet bakken, maar hij heeft wel vaker commentaar op mijn koken. Ik heb hem gezegd dat hij het dan maar zelf voortaan moet doen omdat ik het toch nooit goed kan doen.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:23

Churrito schreef:Sowieso respect voor je man dat hij het al zolang met jou kan uithouden. .man man man



Nou ja zeg wat een achterlijke reactie! Ik heb toch niks verkeerd gedaan!

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:23

Ok, duidelijk! Ik zou dan zoals ik al zei met hem gaan praten als ik jou was, want er lijkt meer aan de hand te zijn dan alleen een verkeerd gebakken burger.
Succes ermee! Hopelijk komen jullie eruit samen.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:23

Churrito schreef:Sowieso respect voor je man dat hij het al zolang met jou kan uithouden. .man man man

Wat een onnodige reactie weer, flauw.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:25

Cotton schreef:
Elliot schreef:Is dit nou een mededeling of een vraag?
Vervelend dat jullie zo'n ruzie hebben gehad. Ik zou ook niet graag vis en vlees in dezelfde pan bakken, maar jouw man reageert wel erg buitenproportioneel. Ik zou het wel uitpraten met elkaar, het lijkt een beetje alsof er meer dwarszit. Immers, scheiden vanwege een verkeerd gebakken burger is denk ik niet echt normaal.

Dit. Ik denk ook dat er meer aan de hand is en zou me daar liever druk om maken dan wat de buren misschien wel niet denken. Alsof die mensen nooit eens ruzie gehad hebben.


Nee er is niet meer aan de hand. Er is niks gebeurd of wat dan ook. De buren horen ik iig nooit dus het zullen stillen ruzies zijn als ze al eens ruzie hebben.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:28

Vlees en vis in één pan is inderdaad geen goed idee, dus wat dat betreft heeft jouw man gelijk. Zijn reactie klinkt echter wel buitenproportioneel.

Al kan ik me daar iets bij voorstellen als je gisteren net zo respectvol tegen hem praatte, als je nu hier over hem praat. Dan zou ik ook flink kwaad worden.

Wat betreft de buren, maak je niet druk. Iedereen heeft wel eens ruzie. Niks mis mee.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:28

Elliot schreef:Ok, duidelijk! Ik zou dan zoals ik al zei met hem gaan praten als ik jou was, want er lijkt meer aan de hand te zijn dan alleen een verkeerd gebakken burger.
Succes ermee! Hopelijk komen jullie eruit samen.


Tuurlijk moeten we het erover hebben en ik wil weten waar zijn achterlijke reactie vandaan komt. Er kan meer aan de hand zijn, maar zou niet weten wat. Er is niks gebeurd. Hij beweerd dat er van mijn kant wat is, maar dat is niet zo.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:29

Elliot schreef:
Churrito schreef:Sowieso respect voor je man dat hij het al zolang met jou kan uithouden. .man man man

Wat een onnodige reactie weer, flauw.


Eens. Heel kinderachtig. Met een beetje empathie weet je dat er van beide kanten waarschijnlijk communicatie problemen zijn en het lijkt me niet meer dan logisch dat ook CBL na een dergelijke hoog opgelopen ruzie met heel veel emoties en verdriet zit. Even natrappen. Vet tof.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:31

caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:Ok, duidelijk! Ik zou dan zoals ik al zei met hem gaan praten als ik jou was, want er lijkt meer aan de hand te zijn dan alleen een verkeerd gebakken burger.
Succes ermee! Hopelijk komen jullie eruit samen.


Tuurlijk moeten we het erover hebben en ik wil weten waar zijn achterlijke reactie vandaan komt. Er kan meer aan de hand zijn, maar zou niet weten wat. Er is niks gebeurd. Hij beweerd dat er van mijn kant wat is, maar dat is niet zo.

Beide afkoelen en maar even goed praten vanavond of morgen.

En je niet druk maken om de buren. Wie weet hebben ze idd wel stille ruzies of maken ze ruzie als je niet thuis bent.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:32

CBL: je hebt gelijk. Het is een reactie die totaal uit proportie is, dat weet je zelf ook en daar hoef je niet aan te twijfelen. Ja, die burgers bij elkaar waren niet handig en dat is niet lekker maar het is niet compleet onoverkomelijk en mensen maken fouten. Je kan er ook om lachen en het gewoon opeten. Heel verdrietig dat jullie zulke problemen hebben dat zo'n relatief klein ding zo hoog oploopt en zo escaleert. Ik hoop dat jullie het nog kunnen uitpraten en misschien überhaupt wat beter kunnen leren communiceren. Lijkt me heel moeilijk op deze manier. Eerst maar even afkoelen en die buren hebben lekker even pech. Jullie zijn eve belangrijker nu. Sterkte!

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:32

caribbeanlover schreef:Nee er is niet meer aan de hand. Er is niks gebeurd of wat dan ook. De buren horen ik iig nooit dus het zullen stillen ruzies zijn als ze al eens ruzie hebben.


Ik zou er niet te snel vanuit gegaan dat er niets meer aan de hand is. Ook al is er niets gebeurd in jouw ogen: je man reageert veel bozer dan nodig, en dat heeft een reden. Dus ik denk dat het heel goed is om er eens rustig over te praten. Over hoe hij zich voelt, hoe jij je voelt, wat goed gaat, en wat minder goed gaat. Dat soort gesprekken zijn belangrijk in een relatie.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:37

Cotton,

Even voor de duidelijkheid het gaat om de buren pal naast ons waarvan ik sinds kort het hoor als hun telefoon over gaat wat voor heen nooit zo was. Dan weet je even dat de muren niet zo dik zijn. De bovenbuurvrouw pal boven ons zie ik amper, maar grote kans dat zij ook thuis was.
Boven de buren naast ons woont een vrouw alleen waar veel problemen zijn geweest soms nog.
Een aantal jaren geleden hadden ze echt ontzettend veel ruzie. Politie was er vaak en onlangs was er weer gezeik waar de buren zich in hebben gemengd (ze hielpen haar). Ze zijn dus wel wat gewend!

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:38

Je man heeft wel gelijk dat vis en vlees in 1 pan niet lekker is. Althans dat het 1 de smaak aanneemt van het ander.
Maar goed het kan gebeuren en je man reageert wel heel heftig.
Hij zegt of er bij jou niet meer achter zit. Maar waar komt die heftige reactie van hem vandaan? Zit er bij hem niet meer achter?
Ruzies horen er bij maar zou er toch nog even goed met hem over praten en niet zomaar vanuit gaan dat het weer goed is.
En idd over je buren niet druk maken

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:40

caribbeanlover schreef:Cotton,

Even voor de duidelijkheid het gaat om de buren pal naast ons waarvan ik sinds kort het hoor als hun telefoon over gaat wat voor heen nooit zo was. Dan weet je even dat de muren niet zo dik zijn. De bovenbuurvrouw pal boven ons zie ik amper, maar grote kans dat zij ook thuis was.
Boven de buren naast ons woont een vrouw alleen waar veel problemen zijn geweest soms nog.
Een aantal jaren geleden hadden ze echt ontzettend veel ruzie. Politie was er vaak en onlangs was er weer gezeik waar de buren zich in hebben gemengd (ze hielpen haar). Ze zijn dus wel wat gewend!

Het maakt me echt niet uit om welke buren het gaat. Gewoon niet druk om proberen te maken.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 27 Nov 2017 13:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:40

Whatever schreef:CBL: je hebt gelijk. Het is een reactie die totaal uit proportie is, dat weet je zelf ook en daar hoef je niet aan te twijfelen. Ja, die burgers bij elkaar waren niet handig en dat is niet lekker maar het is niet compleet onoverkomelijk en mensen maken fouten. Je kan er ook om lachen en het gewoon opeten. Heel verdrietig dat jullie zulke problemen hebben dat zo'n relatief klein ding zo hoog oploopt en zo escaleert. Ik hoop dat jullie het nog kunnen uitpraten en misschien überhaupt wat beter kunnen leren communiceren. Lijkt me heel moeilijk op deze manier. Eerst maar even afkoelen en die buren hebben lekker even pech. Jullie zijn eve belangrijker nu. Sterkte!


Hij heeft ooit gezegd dat ik geen prater ben, maar als er iets is ben ik altijd diegene die naar hem gaat ipv andersom.

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:43

Radler schreef:Je man heeft wel gelijk dat vis en vlees in 1 pan niet lekker is. Althans dat het 1 de smaak aanneemt van het ander.
Maar goed het kan gebeuren en je man reageert wel heel heftig.
Hij zegt of er bij jou niet meer achter zit. Maar waar komt die heftige reactie van hem vandaan? Zit er bij hem niet meer achter?
Ruzies horen er bij maar zou er toch nog even goed met hem over praten en niet zomaar vanuit gaan dat het weer goed is.
En idd over je buren niet druk maken


Ik weet nou ook wel dat het niet bij elkaar pas, maar mijn nepvis en vlees heb ik ook bij elkaar gedaan. Zoals ik zei er is van mijn kant niks zou niet weten wat. Lijkt mij eerder andersom gezien zijn achterlijke reactie!
Hoezo niet ervan uitgaan dat het weer goed zit?

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:46

Vervelend CBL, zijn reactie is inderdaad niet aardig. Misschien er vanavond nog even rustig over praten samen?

Re: Dit is geen normaal gedrag!

27 Nov 2017 13:49

Ahh CBL, dit is niet leuk! Het was dan geen grote aanleiding, maar voor jou zat er ook frustratie in dat hij commentaar heeft op jouw kookkunsten. Dat is ook niet aardig van hem.

Probeer nog maar een keer met hem te praten en wat de anderen ook al zeggen: uiteindelijk is je liefde belangrijker dan de mening van de buren. Echt, probeer het naast je neer te leggen want je straft jezelf dubbel! Koppie omhoog!
Plaats een reactie