Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boxspring

<<

Anoniem88

Bericht 15 Feb 2015 20:56

Boxspring

Ons bed is enorm aan vervanging toe, we willen zo langzaam aan gaan sparen voor ene boxspring. Ik zit me een beetje te oriënteren maar schrik toch wel van de prijzen. Toch wil ik op een goed bed niet echt bezuinigen, we zijn allebei aan de zware kant dus ik vind het belangrijk een goed matras en goede bodem te hebben. Een verstelbare bodem hoeft van ons trouwens niet.

Ik heb een paar vraagjes voor diegenen met een boxspring:
- welke boxspring hebben jullie, waar gekocht en hoe duur?
- wavoor matras hebben jullie, 500 veren per m2 of 1000? En wat raad je aan? Ik neig zelf, vanwege ons gewicht, naar een matras met 1000 veren?
- watvoor topdekmatras hebben jullie? Welk materiaal?
<<

Anoniem119

Bericht 15 Feb 2015 20:58

Re: Boxspring

Dundas schreef:Ons bed is enorm aan vervanging toe, we willen zo langzaam aan gaan sparen voor ene boxspring. Ik zit me een beetje te oriënteren maar schrik toch wel van de prijzen. Toch wil ik op een goed bed niet echt bezuinigen, we zijn allebei aan de zware kant dus ik vind het belangrijk een goed matras en goede bodem te hebben. Een verstelbare bodem hoeft van ons trouwens niet.

Ik heb een paar vraagjes voor diegenen met een boxspring:
- welke boxspring hebben jullie, waar gekocht en hoe duur? we hebben net een nieuwe bed, boxspring. Van het merk Eastborn, model Albury. Zonder elektrisch verstellen, voor 3000 euro
- wavoor matras hebben jullie, 500 veren per m2 of 1000? En wat raad je aan? Ik neig zelf, vanwege ons gewicht, naar een matras met 1000 veren? de hardste met meeste veren, weet niet meer welke. Idd ivm gewicht en omdat we harde matrassen lekker vinden
- watvoor topdekmatras hebben jullie? Welk materiaal? Ik geloof dat het comfort schuim heet. Het licht heerlijk in elk geval!
<<

Anoniem88

Bericht 15 Feb 2015 21:00

Re: Boxspring

Wowie, 3000! Dat is echt waaaaaayyyy out of our league haha! Ik vond 1500 al duur :omg:
<<

ChiQ

Bericht 15 Feb 2015 21:06

Re: Boxspring

€3000,- is gewoon vrij gemiddeld voor een goed bed, Dundas :( ons bed, Auping, boxspring kostte €7400,- ons Tempurbed (met verstelbare bodems) was vorig jaar €6300,- (Ja, twee bedden in een jasr tijd gekocht...) maar tempur is niet te doen, rugpijn gegarandeerd.

Ikea had ik teouwens in t oude huis en dat ligt ook lekker! Niet voor forever, maar voor een paar jaar echt wel! Toch ben je ook dan wel €1000,- kwijt.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Feb 2015 21:10

Re: Boxspring

Dat viel inderdaad vrij in de middenklasse qua prijs.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Feb 2015 21:13

Re: Boxspring

Ik zou ook zeker geen goedkope boxspring kopen als dat je budget is maar dan eerder een high end spiraal bed. Lijkt me veel beter dan.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 15 Feb 2015 21:13

Re: Boxspring

Wij hebben onze boxspring gekocht bij Beter Bed, dat is zeker niet de duurste.
Het bed zelf is misschien niet de allerbeste, maar we hebben er wel erg goede matrassen bij gekocht, omdat ik vrij snel last heb van mijn rug. Hoeveel veren erin zitten, echt geen idee.. We zijn gewoon gaan proef liggen, haha.
We hebben ons bed inmiddels 5 jaar en de matrassen liggen nog steeds echt heerlijk!
Volgens mij waren we destijds €1200,- kwijt, maar ons bed is ook 'maar' 1.60m breed. Breder paste niet goed in de slaapkamer en we vinden dit beide echt prima en niet te smal.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 15 Feb 2015 21:15

Re: Boxspring

Wij hebben 1 van de ikea. Echt een heerlijk ding!
3 jaar geleden gekocht voor ongeveer €1200. (160x200)
Ons topdek matras is nu wel aan vervanging toe.
Kwa gewicht zijn wij niet de lichtste en hebben het harde matras genomen, daar mankeert nu nog steeds niks aan.

De volgende topdek matras die we gaan kopen wil ik een slag je dikker, toen we hem kochten was dat er toen nog niet.

Het was toen wel de duurste versie wat ze hadden staan.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem193

Bericht 15 Feb 2015 21:20

Re: Boxspring

Vorige maand stond er een test in de consumentengids. De ikea boxspring kwam uit de test als beste koop. Er werden boxsprings getest van 300 tot 8000 euro.
voordeel van ikea is, je mag 90 dagen testen!
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2015 21:21

Re: Boxspring

Wij hebben de duurste boxspring van Jysk die er was 4 jaar geleden. Was €800,- toen geloof ik. Ligt heerlijk in ieder geval.
Het topdek matras zal over een jaar of 2 wel aan vervanging toe zijn denk ik.
<<

Patsy

Bericht 15 Feb 2015 21:32

Re: Boxspring

Die van ons komt van Pronto, ik geloof dat hij een kleine 1000,- euro kostte. We hebben het bed nu 6 jaar. De matrassen zijn wel aan vervanging toe nu, dat komt na de bevalling.
<<

Anoniem114

Bericht 15 Feb 2015 21:32

Re: Boxspring

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de 'specificaties' van ons bed, maar ik heb geen idee. 't Is het bed van mijn vader (met een nieuwe topper, dat wel..) Hij had 'm net een jaar of 2 en ik weet dat-ie iets meer dan 3000 euro heeft gekost.

Mocht-ie opraken, dan kopen we weer een boxspring, daar twijfel ik geen seconde aan!
<<

Anoniem88

Bericht 15 Feb 2015 21:37

Re: Boxspring

Hmm. Ik had een Swiss Sense samengesteld online en daar kwam ik op 1500 uit.. Ikea heb ik wel even overwogen, maar heb ooit een heel slecht matras van Ikea gehad en lees nog steeds te veel negatieve verhalen, dat ik dat inmiddels niet meer durf.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Feb 2015 21:38

Re: Boxspring

Wij hadden ook niet voor Swiss sense gekozen omdat we daar veel slechte dingen over lazen.
<<

Anoniem287

Bericht 15 Feb 2015 21:38

Re: Boxspring

Het is ook heel belangrijk om te kijken naar de dikte van de veren. Het aantal veren per m2 zegt dus eigenlijk niet zo veel als je de dikte van de veren niet weet.

Wij hebben een boxpsring van ikea en hij ligt heerlijk! Voordeel is dat je je matras en dekmatras binnen 90 dagen mag ruilen voor een andere als het niet bevalt. En je hebt 25 jaar garantie. Wij hebben het Hovag matras (middelstevig, maar hij is er ook in stevig) en het Torod dekmatras. Het stevigste matras voor op een boxspring bij ikea is de Hesseng stevig. En dat matras voelt/ligt op een bed met lattenbodem of spiraal weer harder/steviger dan op een boxspring bodem. Soms komen mensen voor een boxspring maar gaan ze uiteindelijk weg met een bedframe met lattenbodem omdat ze het door hun uitgekozen matras daar lekkerder op vinden liggen omdat het dan nog wat steviger is.

Verder wil ik je meegeven dat er over elke winkel goede en slechte verhalen zijn. De een heeft een slechte ervaring met bijvoorbeeld Swiss Sense en een goede ervaring met ikea, en de ander andersom. Ga dus naar meerdere winkels en laat je goed informeren. Vraag ook altijd naar de garantie- en omruilvoorwaarden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Feb 2015 23:25

Re: Boxspring

Ik heb een paar vraagjes voor diegenen met een boxspring:
- welke boxspring hebben jullie, waar gekocht en hoe duur? Totaalbed meende1600 voor het bed en matras samen. De nachtkastjes kwamen er nog bij
- wavoor matras hebben jullie, 500 veren per m2 of 1000? En wat raad je aan? Ik neig zelf, vanwege ons gewicht, naar een matras met 1000 veren? Wij hebben van dat schuim wat naar je lichaam vormt
- watvoor topdekmatras hebben jullie? Welk materiaal? Nee hebben we niet. Zit er wel eens aan te denken .ons bed is alweer 7 jaar oud dat merk je wel
Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 15 Feb 2015 23:40

Re: Boxspring

- welke boxspring hebben jullie, waar gekocht en hoe duur? Wij hebben onze boxspring alweer 8 jaar. Hij is van Beter bed en kostte toen rond de 1200 euro.
- wavoor matras hebben jullie, 500 veren per m2 of 1000? En wat raad je aan? Ik neig zelf, vanwege ons gewicht, naar een matras met 1000 veren? Geen idee, hij ligt niet heel hard en niet heel zacht. We zijn beide rond de 60 kg, dus ik denk dan 500 veren per m2.
- watvoor topdekmatras hebben jullie? Welk materiaal? Weet ik niet. We hebben twee losse matrassen van 80 cm beide.
<<

Anoniem86

Bericht 15 Feb 2015 23:42

Re: Boxspring

Wij hebben uiteindelijk voor een gewoon bed met spiraal bodem met harde matrassen gekozen via Auping ipv een box spring, die ligt toch zachter.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2015 08:56

Re: Boxspring

Wij zijn ook zeer tevreden met onze boxspring van Ikea. Stevigste matras, wij slapen er erg fijn op.
<<

Anoniem122

Bericht 16 Feb 2015 09:02

Re: Boxspring

Ik zou gewoon ook wat niet boxspring matrassen uitproberen. Ik heb een heerlijk matras, kostte destijds 550 euro voor een tweepersoons. Slaapt stukken lekkerder dan de paar boxsprings die ik geprobeerd heb.
Volgens mij kan je (over het algemeen) beter een goed normaal matras kopen, dan gaan bezuinigen op een boxspring, als je weinig budget hebt.
<<

Anoniem173

Bericht 16 Feb 2015 09:10

Re: Boxspring

Wij hebben een swiss sense boxspring besteld. Wel een grote van 180 bij 220 elektrisch verstelbaar. Was 2500 euro. Veel geld maar echt een prachrig bed!
<<

Anoniem193

Bericht 16 Feb 2015 11:05

Re: Boxspring

Wij hebben overigens geen boxspring, we hebben een bed met 2 lattenbodems. Daarop hebben we matrassen van Essenz, met een kern van pocketveren en een 7cm dikke afdeklaag van drukverlagend visco-elastisch schuim (traagschuim).
<<

Anoniem219

Bericht 16 Feb 2015 12:08

Re: Boxspring

Wij hebben vorig jaar een bed bij beterbed gekocht, type arendel. Ligt echt heerlijk. Geen idee hoeveel veren die heeft. We hebben twee harde matrassen erop, omdat ik een buikslaper ben.

Hij is elektrisch en was 1900 euro.

Je kan een prima bed kopen voor 1500 hoor!! Ook een goede boxspring. Hoef je echt geen 3000 voor uit te geven
<<

Anoniem205

Bericht 16 Feb 2015 14:31

Re: Boxspring

Goed dit te lezen! Dus thnx Dundas :) Wij, of nee, IK wil ook een nieuw bed. De matras waar ik op slaap is uit 2008, de matras waar vriend op slaapt is uit 2002 ofzo. Die uit 2002 is oorspronkelijk mijn matras. Maten zijn ook ongelijk, dus nieuwe matrassen kopen is ook niet fijn. Ik wil juist gelijke hoeveelheid ruimte!

Vriendin van mij heeft laatst een nieuw bed gekocht, het merk dat Marin heeft gekocht schijnt een nederlands fabrikaat te zijn. Swiss Sense schijnt de dure variant van Beter Bed te zijn.

Dat het duur zou zijn, dat wist ik.... :nopompom: Maar het is zo enorm veel geld en dat geld willen we ook aan een badkamer besteden. Dus het is compromissen sluiten. Vriend wil nieuwe badkamer, ik vind mijn lichaam en nachtrust belangrijker dan een nieuwe badkamer (word nu regelmatig met rugpijn wakker).
<<

Anoniem119

Bericht 16 Feb 2015 14:46

Re: Boxspring

Nee Swiss sense was volgens mij niet de betere lijn van beter bed, oreo. Dat was geloof ik een veel gedachte misconceptie.

Of eastborn Nederlands is weet ik niet. Het was iig een mooi middenklasse merk. Auping is trouwens wel Nederlands, maar die bedden waren zo'n 5000 euro en dat wilden wij er ook niet aan uitgeven.

Ik zou een goed bed idd ook prioriteit geven ten opzichte van een badkamer. Ik slaap nu ook echt zoveel beter!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers