Bij welke bank heb jij een betaalrekening?
Het voordeel van ABN vind ik dat ze mij als klant niet kennen. Dat ze me snel telefonisch helpen als ik een vraag heb. Maar dat ik bij een complexere vraag, en ach wanneer komt dat voor?, kan binnenlopen bij een kantoor. Als er sprake is van contant geld, dan mag je dat vijf keer per jaar zonder kosten storten. Maar ik stel mezelf de afgelopen tijd de vraag hoe vaak wij contant geld hebben en hoe noodzakelijk storten voor ons is? Mobiel en internetbankieren is top, al kan ik niet altijd de oude functies vinden en dan moet ik ze bellen om te vragen waar ik ze op internet kan vinden. Vroeger was de klantenservice geen gratis dienst, maar nu gelukkig wel.
Regiobank is zoals Regiobank zelf stelt, een bank met een bekend gezicht. Mijn adviseur zit op de hoek van het eind van de straat en met vragen bel ik of loop ik even bij ze binnen. Ze kennen mij, mijn financiële situatie en gek genoeg vind ik dat behoorlijk irritant. Ik ben opgevoed met het feit dat je over financiële zaken niet met anderen praat en zeker niet met bekenden en zij zijn zo bekend geworden, dat ik meestal gewoon ABN gebruik voor de belangrijkste zaken. Tja, afwijking ontstaan in mijn kindertijd/jeugd. Verder kun je geen contanten storten. De optie is simpelweg niet aanwezig. De klantenservice, dus buiten het kantoor en adviseur om, is belabberd. De app is goed, maar als je ABN app gewend bent, dan is hij nog toe aan verbetering.
Hoe zijn jullie ervaringen met banken? Waarom deze bank? Wat vind je goed? Of minder goed? En welke punten zijn aan verbetering toe?