Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ambulante begeleiding en afzeggen client

<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 18 Mei 2018 11:47

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Ja, ik ga er voorlopig nog niks mee doen hoor. Ga straks eerst met verlof, maar daarna waarschijnlijk wel even bellen met ze.
Maar het is al fijn dat ik hier wel herkenning lees en dat het toch niet als normaal wordt gezien. Want dat was een beetje mijn twijfel, dat ik misschien gek was haha.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem246

Bericht 20 Mei 2018 14:33

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Je zou toch denken dat je voor die uren gewoon doorbetaald wordt? Het is toch ook niet zo dat de werkgever zegt:"Nou, ze zijn niet komen opdagen. Dus geen geld". Nee, dat wordt ook gewoon doorberekend aan de verzekeraar/persoon die niet komt opdagen.

Ik heb ook ambulante begeleiding en als ik het vergeten ben, toevallig begin van de maand 1x gebeurd, dan word ik gebeld en zegt ze dat ze dan maar even een half uur extra aan haar administratie gaat. Dat lijkt mij dat ze gewoon betaald krijgt, ook al zit ik niet bij haar in de stoel?
<<

Anoniem244

Bericht 20 Mei 2018 15:55

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Hier wordt alleen doorberekend wat ik aan uren aanlever.
Dus als ik een afzegging heb en ik registreer die uren niet dan krijgt mijn werkgever die uren ook niet betaald.

Stel een client heeft 10u per week en ik registreer er 6 dan krijgt m’n werkgever er 6 uitbetaald en niet 10
Dus het hoeft niet zo te zijn dat de werkgever ze wel doorbetaald krijgt
<<

Anoniem246

Bericht 20 Mei 2018 15:56

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Maar waarom zou je slechts zes uur schrijven, als je tien uur aanwezig bent geweest? Ik zit niet in de ambulante dienstverlening, dus het is slechts een vraag uit interesse.
<<

Anoniem236

Bericht 20 Mei 2018 15:59

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Je mag alleen face to face tijd schrijven en dat wordt vergoedt door de gemeente. Dus alleen de uren werkelijk contact.
<<

Anoniem244

Bericht 20 Mei 2018 16:01

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Fedora schreef:Maar waarom zou je slechts zes uur schrijven, als je tien uur aanwezig bent geweest? Ik zit niet in de ambulante dienstverlening, dus het is slechts een vraag uit interesse.


Omdat ik dan dus niet 10u aanwezig ben geweest. Sommige cliënten hebben meer uur dan dat je die week inzet
Ik begeleid samen met een collega een client die heeft 13uur per week. Maar wij zetten elke week beide 1,5u a 2u per week in, dus 4u per week ongeveer.
Dan gaat het goed met haar... maar wanneer het slechter gaat kan het zo dat we aan de 13uur niet genoeg hebben en we dus wel 13u inzetten of meer inzetten
<<

Anoniem246

Bericht 20 Mei 2018 16:07

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Radler schreef:
Fedora schreef:Maar waarom zou je slechts zes uur schrijven, als je tien uur aanwezig bent geweest? Ik zit niet in de ambulante dienstverlening, dus het is slechts een vraag uit interesse.


Omdat ik dan dus niet 10u aanwezig ben geweest. Sommige cliënten hebben meer uur dan dat je die week inzet
Ik begeleid samen met een collega een client die heeft 13uur per week. Maar wij zetten elke week beide 1,5u a 2u per week in, dus 4u per week ongeveer.
Dan gaat het goed met haar... maar wanneer het slechter gaat kan het zo dat we aan de 13uur niet genoeg hebben en we dus wel 13u inzetten of meer inzetten


Ik snap het. Ik zat aan psychische hulp te denken, maar dit is meer 'in huis hulp'?
<<

Anoniem244

Bericht 20 Mei 2018 16:12

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

ja bij mensen thuis.
Mensen met allerlei problemen, ziektebeelden, psychische problemen, verschillende mate van handicaps, jong, oud, gezinnen etc :-) maar idd bij diegene in de thuissituatie.
Ze krijgen uren van de gemeente (of via andere manier), die uren mag ik inzetten en niet meer, minder mag wel maar ik mag die uren dan natuurlijk niet schrijven.
Het gebeurd wel eens dat ik bv de ene week 6uur werk bij diegene en de week daarna 14uur bv.
Ik plan elke week met de client wanneer ik de week daarna langs kom, sommige momenten staan ook gewoon elke week vast op dezelfde tijd.
Soms wordt je afgezegd maar soms verschuif je ook wel eens als het beide beter uit komt.
Sommige weken kom je er heel vaak en andere weken iets minder ;-) ligt ook beetje aan de hulpvraag van diegene.

Ik heb een tijdje een moeder begeleid die net moeder was geworden van haar 3e kindje, haar man kreeg een psychose en daar zette we toen 10u per dag in, maar heb ook een meisje waar ik 2u per week ben
<<

Anoniem246

Bericht 20 Mei 2018 16:20

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Dat had ik inderdaad begrepen. Ik ken veel mensen met hulp aan huis. Hier is het PGB afgeschaft, want te weinig in pot, maar ze kunnen gelukkig via zijwegen hulp inhuren. In jouw geval zou het hufterig zijn om meer uren in rekening te brengen, dan de hulp dat zij nodig zijn. In mijn geval dacht ik aan een psycholoog/psychiater en hoe het niet eerlijk is als zij niet schrijven, wanneer ik een no show ben. Maar dat zal ook een andere cao zijn?
<<

Anoniem244

Bericht 20 Mei 2018 16:26

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Ik mag wel mijn uren schrijven als ze binnen 24uur afzeggen.
<<

Anoniem246

Bericht 20 Mei 2018 16:29

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Radler schreef:Ik mag wel mijn uren schrijven als ze binnen 24uur afzeggen.


Ja, dat snap ik inderdaad. Maar samen maken jullie wel een planning. Zoals ik van TO begreep mag ze niet schrijven als ze een no-show heeft. Dat lijkt me niet eerlijk. Toen mijn man in het ziekenhuis lag en ik kennelijk een afspraak met haar had, belde ze me pas na een half uur. 'Joh, waar ben je?'. Mooi bagger, in het ziekenhuis bij mijn man. En toen kreeg ik zo ongeveer door dat ze het uur gewoon schreef en ondertussen haar administratie ging doen. Niet zo erg. Want de afspraak stond al.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 20 Mei 2018 17:32

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Inderdaad, ik mag die uren dan dus niet schrijven ook al heb ik er wel de tijd voor vrij gehouden en kan ik in die tijd ook weinig anders doen (behalve een boodschapje ofzo).
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden haha.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem244

Bericht 20 Mei 2018 18:39

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Vind het toch raar dat daar per instelling verschil in zit.
Maar in onze cao staat er verder ook niks over in.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 29 Mei 2018 15:21

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Even een up voor een vraag; hoe flexibel zijn jullie / worden jullie geacht in het ambulant werken? Ik vraag het omdat ik nog niet eens begonnen ben, maar toekomstig werkgever elke keer opvallend op flexibiliteit hamert. Tegelijkertijd heb ik ook een gezin met twee jonge kinderen en een partner met fulltime functie en dat hebben we natuurlijk wel besproken, maar toch krijg ik door de herhaalde opmerkingen hierover het gevoel dat zij daarin verwachtingen hebben die ik niet waar kan maken. En met niet kunnen bedoel ik vooral mbt de benodigde opvang die ik niet zomaar op stel en sprong een dag van te voren kan wijzigen enzo, maar misschien is het ook een stukje niet willen. Ik vind flexibiliteit belangrijk, maar stabiliteit voor mijn gezin ook en ik vind balans daartussen dus ook belangrijk. Speelt bovendien mee dat ze in hun communicatie zelf wat vaag blijven en ze weinig oog lijken te hebben voor mijn wensen. Zo hadden we in de gesprekken besproken dat ik nog geen vakantieplannen vast had liggen, maar wél graag enige vakantie zou willen. Partner zit in het onderwijs en had 5 weken staan, heeft dat nu omgegooid omdat ik aan het werk zou gaan en hij die uren dan anders in gaat zetten, maar we hadden wel gerekend op nog 1-2 weken vakantie samen. Zij zouden kijken wat het beste uit zou komen. Maar nu krijg ik dus te horen dat ik geen vakantie krijg in de zomer omdat ik dan net gestart ben en dat voor hen ongunstig zou zijn. Snap ik best, maar ik vind het niet helemaal fair én ik vind het vervelend dat zij wel allerlei toezeggingen van mij vragen maar het dus eigenlijk heel echt eenrichtingsverkeer voelt.

Bleh, het voelt niet lekker. Terwijl ik tegelijk zo'n zin heb om weer aan het werk te gaan en de baan zelf me echt leuk lijkt. Maar mijn gezin blijft wel altijd op 1 staan en ik ben bang dat dat in de knel komt op de manier waarop deze organisatie te werk gaat. Misschien blijkt dat wel mee te vallen, maar misschien ook niet en wat dan? Hoe kijken jullie daarnaar, hoe gaat dat bij jullie en iemand tips? Ik ben meestal voor open en eerlijk, maar ben ook bang nu al mijn eigen glazen in te gooien en dat wil ik helemaal niet.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem244

Bericht 29 Mei 2018 16:29

Re: Ambulante begeleiding en afzeggen client

Qua vakantie daar heb je gewoon recht op lijkt mij.
Ik heb vorig jaar ook geen vakantie gehad en dat heeft mij echt opgebroken.
Dit was niet omdat het vanuit de werkgever niet mocht maar omdat ik zelf allerlei dingen extra had opgepakt van collega’s dn casussen had overgenomen in mijn enthousiasme, waardoor ik vakantie vergat :-)
Ik zou zeker wel aankaarten dat je ivm je gezin toch zeker wel vakantie wil.
Ja het zal onrustig zijn, maar als ne net begonnen bent en je breekt je been waardoor je in de ziektewet beland dan is het ook onrustig. Bepaalde dingen kan je nou eenmaal nooit helemaal voorkomen.

Qua flexibel zijn, ik ben vrij flexibel. Hier bedoelen ze dat je ook in de avonden en weekenden ingezet kan worden.
Het is de bedoeling dat je een paar uur onder je contract werkt zodat je ook ingezet kan worden tijdens crisiscasussen.
Maar het is hier wel zo wanneer je niet kan of het niet ziet zitten dan hoef je het niet te doen en gaat er verder gekeken worden.
Wanneer er een casus is binnen je gemeenteteam wordt iedereen binnen dat gemeenteteam gemaild wie interesse heeft en zodoende wordt de casus dan verdeeld. Wanneer niemand kan of wil wordt er binnen de andere gemeenteteam gekeken.

Heb jij enig idee hoe het zit met de casussen die je gaat krijgen? Zijn dit vaste casussen (elke week client X dinsdag om 12u etc) of casussen waarbij je tijden zelf mag inplannen in overleg? Of voornamelijk crisiscasussen?
Ik heb casussen die zijn elke week op hetzelfde tijdstip en ook enkele casussen die ik zelf in kan plannen met client. Hierdoor zijn mijn dagen / weken grotendeels hetzelfde qua uren.
Soms wordt ik gebeld of ik per direct ergens kan inzetten op bepaalde dagen. Dit lukt soms wel en soms niet.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers