Exogenesis schreef:Mijn man heeft een paar weken geleden lichtjes voor op dochters fiets besteld. Nu heeft hij een kaart gekregen waarop staat dat hij zijn pakketje bij de boekhandel moet ophalen! Legitimatie mee. Zou hij een boete hebben o.i.d.?
Ysa schreef:De kans bestaat inderdaad dat je pakketje wordt onderschept en je een boete krijgt omdat het om imitatie gaat. Bij bestellingen boven de 22 euro die worden onderschept, moet je hier in NL nog BTW betalen over het bedrag + inklaringskosten. Annuleren gaat trouwens ook niet altijd zomaar. Soms moet de verkoper je annulering eerst goedkeuren, alvorens je je geld terug krijgt. Er zitten ook verkopers tussen die gewoon verzenden, ondanks je annuleringsverzoek. Even goed in de gaten houden dus!
Exogenesis schreef:Mijn man heeft een paar weken geleden lichtjes voor op dochters fiets besteld. Nu heeft hij een kaart gekregen waarop staat dat hij zijn pakketje bij de boekhandel moet ophalen! Legitimatie mee. Zou hij een boete hebben o.i.d.?
Skyler schreef:Exogenesis schreef:Mijn man heeft een paar weken geleden lichtjes voor op dochters fiets besteld. Nu heeft hij een kaart gekregen waarop staat dat hij zijn pakketje bij de boekhandel moet ophalen! Legitimatie mee. Zou hij een boete hebben o.i.d.?
Voor een paar lichtjes een boete? Ik kan het me niet voorstellen. Er was vorig jaar ook eens een periode dat post uit China met name bij het postkantoor terecht kwam. Allicht heeft het te maken met de drukte of het nieuwe sorteerproces dat PostNL onlangs heeft uitgerold. Komt vast goed!
Ysa schreef:Oh en deze slofjes! Goede kwaliteit en vooralsnog niet uit te krijgen:)
https://nl.aliexpress.com/item/3-style- ... 84038.html
De link suggereert iets anders, maar je komt wel bij de slofjes uit
Pollepel schreef:Cotton als je een dispute opent, kan het zijn dat de winkel gesloten wordt, weg is het inkomen dan van de verkoper. Dus een dispute alleen openen als het echt niet klopt. Zag op internet dat sommige echt voor alles een dispute openen.
Hier worden sommige pakketjes ook met de postbezorger meegeven maar ook wel eens gehad dat het bij de bruna lag. Dan is het echt te groot voor de brievenbus.
Kira schreef:Ik moet regelmatig met mijn ID naar het postkantoor om een pakketje van Ali op te halen.
En ik heb ook 2 paar nep adidasjes besteld vorig jaar. Zo snel krijg je echt geen boete.
Pollepel schreef:Klopt cotton maar dan ligt het probleem bij postnl en niet bij de verkoper. Helaas neemt postnl het niet nauw met Ali pakketjes, ze nemen ook helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes binnen hun bedrijf.
Cotton schreef:Pollepel schreef:Klopt cotton maar dan ligt het probleem bij postnl en niet bij de verkoper. Helaas neemt postnl het niet nauw met Ali pakketjes, ze nemen ook helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes binnen hun bedrijf.
PostNL neemt helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes. Ook niet van Nederlandse bedrijven en helemaal niet als je iets naar het buitenland stuurt.
Taeda schreef:Cotton schreef:Pollepel schreef:Klopt cotton maar dan ligt het probleem bij postnl en niet bij de verkoper. Helaas neemt postnl het niet nauw met Ali pakketjes, ze nemen ook helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes binnen hun bedrijf.
PostNL neemt helemaal geen verantwoordelijkheid voor verloren pakketjes. Ook niet van Nederlandse bedrijven en helemaal niet als je iets naar het buitenland stuurt.
Pakketdiensten nemen wel verantwoordelijkheid, alleen niet direct naar de consument. Met de opdrachtgever (en betalende partij aan PostNL) zijn er afspraken over serviceslevels en schadevergoedingen.
Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers